Toon posts:

Goedkope software!

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van iemand met daarin een link naar goedkope software!
Zoals Windows XP Proffesional voor $50,-
of Microsoft Office 2003 Professional voor $80,-

De site is te vinden op:
http://www.distance.net.ch.dueerou.com/

Kan iemand mij vertellen of deze site wel te vertrouwen is, aangezien die prijzen zo laag zijn? Of is er iemand die hier al wat besteld heeft?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Denk je nou echt dat het hier om legale software gaat?

Topic report verzonden.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ooh kijk ze hebben behalve de cd's ook de doosjes onder het copieerapparaat van de lokale groenteboer gelegd...

Oftewel, het zijn gewoon illegale kopieen. Heb je hier geen probleem mee, dan kun je proberen iets te bestellen en kijken of het aankomt.

• De Cowboy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-03-2022
Dit is zo goedkoop, dat het wel illegale software moet zijn...

Microsoft Windows 2003 Enterprise Server voor $100 ? Kom nou :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm zover ik kan zien bestaat deze site niet, tenminste ik kan hem niet benaderen. Maar om op die prijzen terug te komen, dit lijkt mij veel te goedkoop om legaal te zijn. Als je een studenten licentie hebt van Windows XP dan kan deze wel goedkoop zijn b.v. €25, maar dan moet je wel student zijn. Als je niet meer studeerd is het de bedoeling dat je dan een normale licentie aanschaft, zover ik weet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

is al een topic over geweest, kan hem alleen niet vinden.
conclusie was: het is OEM software, dus de prijzen kloppen wel, maar de toko zelf deugde om iets anders niet.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Q. What does OEM stand for?
A. OEM (Original Equipment Manufacturer) software includes all essential components of Microsoft Retail products excluding support from Microsoft. Retail version comes in a fancy box, OEM does not. You will receive installation CDs only (no original retail packing). Although OEM software does not come with a box or a manual, it is the typical and actual software, no trial or demo versions.

Q. Am I purchasing some academic or trial software?
A. No, all software is fully functional and you'll get a FULL version of a product you ordered, not a trial one and will be able to use it indefinitely.
Dus de prijzen kloppen wel

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit soort spam zie je veel voorbijkomen. Het is heel twijfelachtig of je je spullen wel krijgt, laat staan of het legaal is of niet.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

OEM mag je dus alleen verkopen met minstens 1 stuk hardware, Office OEM zelfs met 3 stuks. Anders heb je de software alsnog illegaal gekregen. Heb ik al een tijdje geleden een telefoontje aan Microsoft over gehad (word er ook door doodgespammed, lang leve Thunderbird met zelflerend spamfilter _/-\o_)

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 24-08-2004 11:40 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Gomez12
Symsonic schreef op 24 augustus 2004 @ 11:36:
[...]

Dus de prijzen kloppen wel
Omdat volgens mij OEM software niet los aan de particulier geleverd mag worden kloppen de prijzen niet als er nergens staat dat ik als particulier niet mag bestellen.

En btw microsoft biedt het nog goedkoper aan, kan de link zo snel niet vinden. Maar dan koop je gewoon 150 licenties en een cd-pack waarbij het cd-pack dan 10 euro kost. Op deze manier is het ook mogelijk om alleen een cd-pack te kopen, heb je alleen de licenties nog nodig.

[ Voor 32% gewijzigd door Gomez12 op 24-08-2004 11:42 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
zover ik weet mag OEM software toch niet los verkocht worden?

Verwijderd

Gomez12 schreef op 24 augustus 2004 @ 11:38:
[...]

Omdat volgens mij OEM software niet los aan de particulier geleverd mag worden kloppen de prijzen niet als er nergens staat dat ik als particulier niet mag bestellen.
microsoft wil het niet hebben, maar daarom mag het nog wel :)
(maargoed, die discussie is pas 100x gevoerd, het europese hof vond het iig ongeoorloofde koppelverkoop)

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Dit Lijkt mij erg veel op spam!!!!!!
Tijd voor een slotje of niet

www.bigclan.co.uk

• Gomez12
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 11:41:
[...]

microsoft wil het niet hebben, maar daarom mag het nog wel :)
(maargoed, die discussie is pas 100x gevoerd, het europese hof vond het iig ongeoorloofde koppelverkoop)
Klinkt leuk, maar hier gaat het over meer software dan alleen microsoft. En Alias MAYA heb ik nog nooit als oem gezien en even lekker
code:
1
2
                        van           korting         voor
Maya 6.0 Unlimited      $3999.00    $3849.00    $150.00

Lijkt me niet echt handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Gomez12 op 24-08-2004 11:46 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:01

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Topic report, slotje... Houdt toch eens op...
Aandacht besteden aan dit soort zaken is altijd goed, kunnen we uitzoeken of deze of dit soort toko's nou wel of niet legaal bezig zijn. Is alleen maar goed als we erachter komen of dit spam is of niet, toch?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
siteslammer schreef op 24 augustus 2004 @ 11:43:
Dit Lijkt mij erg veel op spam!!!!!!
Tijd voor een slotje of niet
Het is zeker spam, maar niet van de TS.
Het is spam wat de TS ontvangen heeft.
IMHO is dat niet echt een reden om er een slotje op te gooien, hooguit dat het al eerder besproken is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Heren, kunnen we het loze slotje!! en topic report gedaan! roepen achterwege laten? :)

Verder: zulke software zoals Maya voor die prijzen is niet legaal, simpel. Ga dus niet in zee met die lui. Verder is dit inderdaad eerder besproken en een kwestie van gezond verstand, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.