Undeleten via EasyRecovery Pro

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ongeveer een week geleden heb ik per ongeluk een heel belangrijk mapje gedelete. Deze bestond ondermeer uit verschillende txt bestandjes met daarin wachtwoorden en bepaalde (legale(!)) serial keys.

Ik wil dit proberen terug te halen en via oudere topics kwam ik Easy Recovery Professional tegen. Dit programma heb ik nu en ik heb hem verschillende keren laten zoeken op de betreffende harde schijf. Helaas heeft hij de verwijderde bestanden niet kunnen vinden en komt het alleen met nutteloze bestanden op de proppen.

Er zit ook een functie in het programma dat Rawrecovery heet. Hierin moet ik bestandtypen selecteren en het programma daar naar laten zoeken. Jammer genoeg staat *.txt er niet bij en dat moet ik dus zelf aanmaken. Daarbij vraagt het programma om een signature (hexadecimal) en een offset van een typisch txt bestand. Zie onderstaand plaatje voor de invulvelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.larsmunne.nl/pics/er.gif
Weet iemand wat de signature van een txt bestand is? Is er misschien een makkelijkere (kansrijkere) manier om een txtbestand terug te halen? Iemand? Help? :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Voor welk OS?

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Win XP pro (NTFS)

[ Voor 26% gewijzigd door Rexomnium op 24-08-2004 14:21 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb gisteren perongelijk een complete map verwijderd.
Na even zoeken op google kwam ik Active Undelete tegen _/-\o_
Dit programma scant de schijf op verwijderede bestanden.
Je hoeft alleen maar het bestand of map aan te klikken die je weer terug wil halen :Y)

Werkt onder XP NTFS

[ Voor 5% gewijzigd door mduijvendijk op 25-08-2004 11:51 ]

Sometimes human's are...

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Je zegt dat het ongeveer een week geleden gebeurd is. Daarnaast ging het waarschijnlijk om zeer kleine tekstbestanden van enkele kilobytes per stuk. De kans is dus groot dat je ondertussen al andere zaken op je pc hebt gezet die deze kleine hoeveelheid verwijderde gegevens overschreven hebben.

Daarnaast is het niet zo verstandig om serials en wachtwoorden op je pc te bewaren. Mocht je ooit eens door een trojan geïnfecteerd worden, of je computer gestolen worden (bij een laptop vrij reeel), dan liggen al deze belangrijke gegevens voor het grijpen. Je zou natuurlijk wel met encryptie kunnen werken...

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.