Toon posts:

combinatie vraag.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een servertje bij een ISP (in eigenbeheer) ben ik iets van plan in de volgende orde:

* Tyan Transport GX21 (B5102G21S2H) ]
* Intel Pentium 4 3,2 GHz Prescott 800 MHz, Boxed

En daar moet natuurlijk geheugen bij. Nu vraag ik mij alleen af welke timing-karakteristieken slim zijn en welke overbodige luxe?

Overigens als iemand een (goedkoper) alternatief voor de hierboven genoemde server weet, mag dat ook zeggen hoor. Moet wel 19" zijn, maar 1, 2 of 4 units hoog is niet het issue. Wel dat het een stabiel apparaat is.

Er komt Linux op - zonder X - en overweeg twee of vier 512MB modules, al dan niet met ECC. De meerwaarde in snelheid zal ik zeer zeker overwegen, omdat dat de noodzaak voor een hele snelle harddisk wellicht overbodig maakt. Zoveel websites staan er toch niet op en de mail flow is ook te overzien.

Als dit mogelijk offtopic is, graag dan reacties per email op renee[at]zevenaar[punt]org.

Gr,
Renee.

Verwijderd

kies een zinnigere topic titel, dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het topic niet meer te veranderen...

Verwijderd

Misschien wat meer info over wat je juist wil doen met de server?

Een 3,2 ghz lijkt mij persoonlijk een beetje 'overkill'.

Misschien iets lager nemen en wat geld ermee uitsparen als dat gaat (ken de prijzen op dit moment niet zo goed).

Ook lijkt mij de bottleneck in de meeste gevallen de harde schijven en ram, dus misschien vooral daarop best focussen. Linux heeft niet veel nodig om goed te werken ;)

onder 'in eigenbeheer' moeten we verstaan bij jou thuis? Waarom een 19" scherm? Lijkt mij ook nogal kostelijk voor wat het is, misschien beter om met simpele telnet sessies te werken en geen/minimaal scherm kopen, het bespaart je toch wel wat geld uit dat beter gespendeerd kan worden me dunkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:10 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Timings van geheugen moet je je niet druk om maken, is allemaal geneuzel in de marge. Belangrijker is de hoeveelheid en dat je stabiel spul neemt (stabiel en ultrastrakke timings zijn niet elkanders vriendjes).

Alternatieven voor servers zijn onmogelijk te geven sinds je verder niks over de toepassing meldt. Oh, reacties doen we hier, niet via mail (anders heeft ene forum geen zin hè 8)7 ). Anyway, er is het een en ander te vinden over servers met de search. Mocht je een specifieke vraag hebben soit, maar dit is zo te vinden. En doe volgende keer even betere topictitle verzinnen ;)

Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.