Toon posts:

GA-8IE defect of onkunde

Pagina: 1
Acties:

• discusws
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-12 23:43
Hoi Alle,

Ik ga naar de bekende weg vragen hier op verzoek van de mede tweaker van wie ik een Gigabyte GA-8IE moederbord heb gekocht welke het niet doet.

een kleine historie:
Moederbord + geheugen gekocht en bij thuiskomst aandachtig alles gelezen over het moederbord.

Afgelopen weekend moederbord in nieuwe kast geplaatst met alleen processor en een PCI video kaart en geheugen op het moederbord en 1 HD aangesloten.

Bij het aanzetten van de kast valt op dat het scherm niet aanspringt en dat de fan van de processor begint te draaien en hd begint te spinnen.

Op zoek gegaan naar een andere video kaart van het merk ATI type Rage 128 pro welke volgens de ati site 1,5v aanstuurd. Dit is belangrijk aangezien er een waarschuwing in het boekje staat dat dit mobo niets anders aankan met AGP.

Video kaart omgezet met hetzelfde resultaat.

Volgende stap:

Ander voeding erin
Ander geheugen
Andere processor

Allen met het zelfde resultaat!

Ander moederbord geprobeert met als resultaat dat deze direct wel werkt op de PCI en AGP video kaart.

Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat ik alles heb getest zoals ook omschreven in de FAQ: "Hangen en opstartproblemen troubleshooter" en dat het mobo kapot is.

De verkopende tweaker betwijfeld dit en verlangt nu voordat ik geld kan terug krijgen, dat ik hier een oproep doe ter ondersteuning en om tot een oplossing te komen om eea weer werkend te krijgen.

Nou dat heb ik bij deze gedaan en hoop op veel belangstelling en adviezen om het Mobo werkend te krijgen

Natuur fotograaf

• Blackend515
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-09-2006
Je hebt toch al BIOS reset geprobeerd he ? (of toch de jumper van bios reset perongeluk laten staan :< )

Staan voor de rest alle jumpers goed?

Hoor je een BIEP als hij aan het draaien is ?

Stof het moederbord eens een beetje af :s

• discusws
Blackend schreef op 24 augustus 2004 @ 10:43:
Je hebt toch al BIOS reset geprobeerd he ? (of toch de jumper van bios reset perongeluk laten staan :< )

Staan voor de rest alle jumpers goed?

Hoor je een BIEP als hij aan het draaien is ?

Stof het moederbord eens een beetje af :s
Je hebt gelijk ik heb die bios reset ook uitgevoerd (staat ook in de FAQ) en ook terug gezet aangezien dit bord anders helemaal niks doet :)

En nee hij start op zonder geluid ik hoor alleen de fan's draaien

hoezo stof :)

Natuur fotograaf

• Pakjebakmeel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-11 10:30
Sluiting? kijk eens achter het mobo tegen de backplate aan... Kan het mobo de cpu wel aan? Idem voor memory ... Kijk eens naar de supported cpu's en houdt rekening met pcb revisie en bios versie....

edit:

Processor

The Gigabyte GA-8IE is a socket 478 motherboard for Intel® Pentium® 4 Processors with an Intel® 845E AGP set for dedicated video cards, 533/400 Mhz Front Side BUS, and is an ATX (29.5cm x 20.1cm) Form Factor.

Chipset

The GA-8IE has on-board Intel® and Realtek® chipsets which include the Intel® 845E, and the Intel® 82801DB ICH4. And also Realtek® ALC650 PCI sound controller chip, Super I/O: IT8702F chip, and one 2 Mbit flash ROM.

Memory

Type: DDR266 (PC 2100) / DDR200 (PC1600) 184 pin (2.5v)

Max capacity: Up to 2 GB by 3 DIMM slots

Probeer je er een 800Mhz FSB Cpu in te stoppen?

[Voor 165% gewijzigd door Pakjebakmeel op 24-08-2004 16:57]

• discusws
Pakjebakmeel schreef op 24 augustus 2004 @ 16:54:
Sluiting? kijk eens achter het mobo tegen de backplate aan... Kan het mobo de cpu wel aan? Idem voor memory ... Kijk eens naar de supported cpu's en houdt rekening met pcb revisie en bios versie....

edit:

Processor

The Gigabyte GA-8IE is a socket 478 motherboard for Intel® Pentium® 4 Processors with an Intel® 845E AGP set for dedicated video cards, 533/400 Mhz Front Side BUS, and is an ATX (29.5cm x 20.1cm) Form Factor.

Chipset

The GA-8IE has on-board Intel® and Realtek® chipsets which include the Intel® 845E, and the Intel® 82801DB ICH4. And also Realtek® ALC650 PCI sound controller chip, Super I/O: IT8702F chip, and one 2 Mbit flash ROM.

Memory

Type: DDR266 (PC 2100) / DDR200 (PC1600) 184 pin (2.5v)

Max capacity: Up to 2 GB by 3 DIMM slots

Probeer je er een 800Mhz FSB Cpu in te stoppen?
Nope gebruik een 533 FSB 2.66 MHZ en die kan die aan heb er ook een 2.2 in gehad met zelfde resultaat. Althans volgens de lijst die Gigabyte verstrekt.

Zit een mooie kast welke geheel vrij zit aangesloten ander moederbord zelfde afmeting werkend in dezelfde kast.

Biosversie onbekend kan niet op scherm kijken en deze zit vast op het bord :)

blijft denk ik niet verder over :(

Natuur fotograaf

• koraks243
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Pak eens een andere voeding, bouw het mobo uit de kast en test een losse setup van alleen mobo, voeding en CPU op een tafel. Krijg je dan de welbekende "ik-heb-geen-memory"-piepjes? Zoja: memory erin en nogmaals starten. Het mobo moet dan gaan piepen omdat ie de VGA kaart mist. Als dat inderdaad gebeurt, stop de VGA kaart erin en kijk of de setup werkt. Voeg zo steeds één component toe totdat je het systeem compleet hebt. Bouw het pas in de behuizing als het hele systeem goed werkt.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• discusws
koraks schreef op 25 augustus 2004 @ 08:41:
Pak eens een andere voeding, bouw het mobo uit de kast en test een losse setup van alleen mobo, voeding en CPU op een tafel. Krijg je dan de welbekende "ik-heb-geen-memory"-piepjes? Zoja: memory erin en nogmaals starten. Het mobo moet dan gaan piepen omdat ie de VGA kaart mist. Als dat inderdaad gebeurt, stop de VGA kaart erin en kijk of de setup werkt. Voeg zo steeds één component toe totdat je het systeem compleet hebt. Bouw het pas in de behuizing als het hele systeem goed werkt.
Hoi Koraks,

Heb ik ook allemaal gedaan. alles is dubbel gedaan met dubbele spullen.

Alleen voeding + processor resulteerd in wel starten :( (fan van de processor) zonder piep geluiden 8)7 .

Natuur fotograaf

• Pakjebakmeel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-11 10:30
Alleen voeding + processor resulteerd in wel starten
dus zonder mobo starten? Wonder pc :+

ff serieus. Klink als een kapot memory iets. Zonder mem moet ie piepen. Probeer eens een ander slot. Anders is mogelijk de controller d00d

[Voor 105% gewijzigd door Pakjebakmeel op 25-08-2004 16:10]

• discusws
Pakjebakmeel schreef op 25 augustus 2004 @ 16:08:
[...]

dus zonder mobo starten? Wonder pc :+

ff serieus. Klink als een kapot memory iets. Zonder mem moet ie piepen. Probeer eens een ander slot. Anders is mogelijk de controller d00d
PC is te starten maar krijg geen beeld, zelfs zonder geheugen! Hoe zou dan het geheugen niet goed kunnen zijn? Het zit er niet eens in

Moederbord geeft geen kik op monitor en dat is het problem

[Voor 6% gewijzigd door discusws op 25-08-2004 22:36]

Natuur fotograaf

• DoItYourselfer
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01-09-2008

DoItYourselfer

Lots to do, never enough time.

dat is simpel ... je mobo is dood, vertel je verkopende vriend maar dat ie kapotte zooi heeft geleverd.

This is a strange world ... and the longer you think about it ... the stranger it gets !

• TheGhostInc
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Hart onder je riem steken:

De verkopende tweaker is wel heel stug zeg.
Een mobo slopen is redelijk pittig, dat doe je echt niet zomaar zonder opzet.
Succes ermee, en ik hoop dat je het snel kunt oplossen.

• discusws
Heren,

Bedankt voor jullie reacties. Dat ie kaput was was mijn indruk al zaterdag.

Nu 14 dagen wachten want ik moet me er 14 dagen mee bezig houden ;)

Natuur fotograaf

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee