Toon posts:

Suse 9.1 screensize probleem op hp omnibook

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Suse 9.1 geinstalleerd op een HP omnibook 4150 met een 14 inch TFT scherm.
De optimale resolutie voor deze notebook is 1024/768. Bij de standaard installatie van Suse 9.1 (althans dit was bij mij het geval), wordt het scherm geconfigureerd op een 800/600 resolutie. Het beeld is hierbij niet helemaal in gebruik, er bevind zich een zwart kader om het beeldscherm heen.

Als ik dan met Sax2 probeer het scherm groter te maken (geometri optie) dan gebeurt er niets. Wijzig ik de resolutie in 1024/768 dan wordt +/- 20% van de bovenzijde van het scherm, naar onderen geplaatst waardoor je, als je met je muis naar boven beweegt in het scherm onderaan weer uit komt.

Dit probleem leek niet te verhelpen en heb daarom Suse maar weer opnieuw geinstalleerd en opnieuw wordt het beeldscherm niet helemaal opgevuld en is de resolutie 800/600.

Voordat ik weer alles opnieuw moet installeren, weer iemand wat ik hieraan kan doen?

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
na mijn weten kun je met sax nadat je aanpassingen hebt gemaakt deze testen en aanpassen in de test omgeving dan zouw je de hoogte lager kunnen instellen en zouw ie niet meer door moeten lopen

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd maar die optie waarmee je middels pijlen de hoogte en breedte kan bijwerken heeft geen effect. Gebeurt niets als er op de pijlen geklikt wordt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Zoek eens uit of hier iets mee te bereiken valt: http://www.linux-on-laptops.com/hp.html

Er staat daar een werkende X-config gepost dus dat zou wel moeten...

[ Voor 30% gewijzigd door Wilke op 24-08-2004 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is er inderdaad 1 voor de 4150B (is net een iets anderere versie dan de 4150 zonder B)) alleen zie ik de de 'Section Modes' ontbreekt in de die config. maakt dat nog wat uit of kan ik gewoon die monitor sectie e.d. kopieren.
Ben nieuw met linux en heb wat dat betreft geen idee :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 13:43 ]

Verwijderd

De 4150 (zonder b) komt ook drie keer voor op betreffende site.

Zo kun je o.a. deze X config vinden:

http://www.linuxfreunde.de/marl/mobile510/XF86Config.4

Misschien heb je hier iets aan.

• Wilke
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 22:09:
De 4150 (zonder b) komt ook drie keer voor op betreffende site.
Ik nam inderdaad aan dat lezen en klikken wel onder de basis-vaardigheden van het internetten viel.

Maar om het maar even uit te spellen dan: als je op die link klikt is een daarvan deze en daarin wordt (behalve uitleg hoe het ingesteld zou moeten staan en wat voor videokaart-driver je moet instellen als je het met de hand zou doen) gelinkt naar diegene z'n XF86Config.

• Wilke
Bij nader inzien, het spijt me wel, maar eigenlijk verwachten we normaalgesproken in NOS dat je zelf nog wel met google op die 'Linux-laptops' site kunt komen, als ik dan die link geef en je kunt het nog niet vinden (terwijl recht onder de 4150B 3 maal de 4150 staat) houd het voor wat betreft NOS dan toch wel op eerlijk gezegd.

Als je er met die XF86Config nog niet uit kunt komen mag je best nog een topic openen, maar aangezien NOS geen helpdesk is mag je dan wel iets meer zelf uitzoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.