ik heb 3 tabellen,nml. : Melding,Actie, Notitie
Een melding heeft 1 of meerdere acties en een actie heeft weer 1 of meerdere notitie's
In het zoekscherm , laat ik bij de resultaten alle gegevens uit de meldingtabel zien behorende bij de zoekcriteria.
Nu is het verzoek gekomen om naast de gegevens uit de tabel melding ook de laatste notitie te laten zien in het resultatenscherm.
Nu zitten de notitie's als het ware 2 tabellen verder en is de sql niet makkelijk.
Ik krijg het niet voor elkaar om alleen de laatste notitie op te halen tezamen met de meldingsgegevens.
hieronder mijn poging :
Een melding heeft 1 of meerdere acties en een actie heeft weer 1 of meerdere notitie's
In het zoekscherm , laat ik bij de resultaten alle gegevens uit de meldingtabel zien behorende bij de zoekcriteria.
Nu is het verzoek gekomen om naast de gegevens uit de tabel melding ook de laatste notitie te laten zien in het resultatenscherm.
Nu zitten de notitie's als het ware 2 tabellen verder en is de sql niet makkelijk.
Ik krijg het niet voor elkaar om alleen de laatste notitie op te halen tezamen met de meldingsgegevens.
hieronder mijn poging :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT dbo.calMelding.MeldingID, MAX(dbo.calNotitie.NotitieID) AS Expr1,
MAX(dbo.calNotitie.ActieID) AS Expr2, CONVERT(varchar(5000),
dbo.calNotitie.Notitie) AS Expr3
FROM dbo.calMelding INNER JOIN
dbo.calActie ON dbo.calMelding.MeldingID = dbo.calActie.MeldingID INNER JOIN
dbo.calNotitie ON dbo.calActie.ActieID = dbo.calNotitie.ActieID
GROUP BY dbo.calMelding.MeldingID, CONVERT(varchar(5000), dbo.calNotitie.Notitie) |