[HTML/CSS] Content schuift onder 'spacer'

Pagina: 1
Acties:

• licensed
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 20:57
Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje bezig geweest of footer tekst netjes onderaan een pagina te krijgen. Ik heb het opgelost met een naar mijn mening lelijke en omslachtige hack, maar dat terzijde. Het resultaat oogt op het eerste gezicht (gemaximaliseerd scherm) goed, maar wanneer je het scherm van je browser kleiner maakt verplaatst op een gegeven moment alle content naar beneden. Zie: http://www.acag.nl/tmp/index.htm voor wat ik precies bedoel.

Wat kan ik hier tegen doen? Wordt er ergens verkeerd gefloat?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Gebruik anders dit voor een footer:

code:
1
<div style="position: absolute; bottom:5px">Voeter</div>

• licensed
Dat gaat niet werken, dan komt de footer over de tekst te staan als deze langer is dan de hoogte van je scherm.

Verwijderd

Klinkt als test57. Klopt dat?

• licensed
Wanneer je in plaats van de tekst een tabel met vaste breedte neemt dan werkt het niet en schuift deze naar onder.

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

licensed schreef op 24 augustus 2004 @ 10:13:
Wanneer je in plaats van de tekst een tabel met vaste breedte neemt dan werkt het niet en schuift deze naar onder.
Als je in die "test57" file een fixed width table in de content div opneemt, blijft alles ook bij re-sizen netjes op z'n plaats. Als het window smaller is dan de tabel krijg je een extra scrollbar. Dit werkt in IE en in Mozilla.
Pagina: 1