Toon posts:

Logitech MX 700 muis zuipt stroom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net 2 (dagen geleden) een mx cordless desktop van logitech aangeschaft. Hierbij dus de mx 700 muis. Ik heb de muis 1x goed opgeladen in de cradle. Alleen hij is nu 2 dagen later alweer leeg.

Er zitten gewoon 2 oplaadbare AA's (1800 mAh) in. Met mn vorige draadloze muis ook van Logitech maar wel met ball. Kon ik wel een half jaar met 1 paar Duracelletjes AAA!

Hoe kan deze muis zo snel opgaan? Komt het door de optische laser. Of moet ik hem uitdoen (snachts enzo)? 8)7

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 09:14:
Of moet ik hem uitdoen (snachts enzo)? 8)7
Tjah, het is dat het 'maar' 2 batterijen zijn die samen 3 volt op 1,8a leveren. Zeker als je em s'nachts aanzet zal dat wel zuipen, maarja het is oplaadbaar he :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pannenkoekkie op 24-08-2004 09:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ja er zit niet echt een aan- en uit knop op. De lampjes van de cradle blijven wel branden snachts iig. Maar als ik de muis een poos niet beweeg hoort ie toch niet aan te staan.?

En over het feit "hij is oplaadbaar: . Ik wil niet als ik de computer opstart eerst de muis een uurtje moet laten opladen in de cradle voordat ik aan de slag kan. :)

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
ochja heb je geluk die van mij is na 2 uur al leeg, heb die van mij nu anderhalf jaar. Nieuwe batterijen helpen niet...
Volgende keer voor mij maar gewoon weer een draadje ;)

*blup*

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:38

WPN

daar is de cradle 's nachts dus voor... opladen.. :D

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Die cradle is bedoeld om de muis in te zetten als je 'm niet gebruikt, volgens mij.
Kan toch geen kwaad?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vind het heel stom dat de muis zich niet uitschakelt na een tijdje zonder cradle.
De mijne MX700 deed ook 2 dagen zonder opladen en dan waren de standaard batterijen leeg. Je moet gewoon niet vergeten het in de cradle elke keer te stoppen na gebruik.

Verwijderd

had ik in het begin ook...na 2 dagen op.

na regelmatig opladen duurde de het steeds langer voordat de batterij op is.

Hangt natuurlijk wel af van de mate waarin je hem gebruikt.

bijv met FP shooter spellen zuipt ie veel enz.

Bij normaal gebruik die ik heb, doet mijne het zeker een week zonder op te laden.

hoe het kan weet ik ook en ik weet ook niet of het daadwerkelijk iets toevoegd aan dit draadje :O

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 14:43

Tenesmia

First Sergeant

Wat is dan het probleem van de muis in de cradle doen als je klaar bent ? dat is toch juist de hele opzet van een muis met cradle kopen ... :S

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Kuijpmans schreef op 24 augustus 2004 @ 09:32:
Wat is dan het probleem van de muis in de cradle doen als je klaar bent ?
Wel lastig hoor! ;) 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Kuijpmans schreef op 24 augustus 2004 @ 09:32:
Wat is dan het probleem van de muis in de cradle doen als je klaar bent ? dat is toch juist de hele opzet van een muis met cradle kopen ... :S
hehe ja, maar ook dat ik met mijn andere draadloze muis van 2 jaar oud wel een half jaar met 2 AAA's kon.

En nu met een nieuwe muis maar 2 dagen met 2 AA batterijen :z

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik heb die muis ook en ik doe er zo'n 3/4 dagen mee (bijhoorlijk intensief gebruik 12u per dag of meer)
wat bij mij wel scheelt is of ik hem op de muismat laat liggen of niet, bij mijn muismat blijft ie een beetje bewegen als hij stil ligt en dat vreet stroom (icemat is besteld ;))

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
zo te zien ben ik de enigste met een gare mx700, zeker een maandagochtend modelletje gekregen in de winkel :p

*blup*

Verwijderd

sjink schreef op 24 augustus 2004 @ 09:39:
zo te zien ben ik de enigste met een gare mx700, zeker een maandagochtend modelletje gekregen in de winkel :p
Mischien wordt het tijd om Logitech te bellen dan? Logitech geeft 5jaar garantie op z'n muisen.

Verwijderd

Heb mijn mx700 vanaf het begin af aan alléén opgeladen als de muis dat aangeeft. Zoals bekend krijg je het zgn. geheugen effect als je batterijen (met name in het begin) niet goed laat leeg lopen. Heb hem al 10 maanden en hij doet het ongeveer 8 tot 10 dagen met een aktieve gebruik van ongeveer 3u per dag. Mijn tip is laad hem alleen op als de muis het aangeeft, en onderbreek hem niet tijdens het laden (usbmuisje met staart indien ik de computer op dat moment aan het gebruiken ben)

Wat je nog zou kunnen proberen is van die (duurdere) high power aa batterijen >> http://www.digitalecamera...p4aa01.html&ab_agid=21100\ (modjes: geen reclame maar voorbeeld)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 09:50:
Heb mijn mx700 vanaf het begin af aan alléén opgeladen als de muis dat aangeeft. Zoals bekend krijg je het zgn. geheugen effect als je batterijen (met name in het begin) niet goed laat leeg lopen. Heb hem al 10 maanden en hij doet het ongeveer 8 tot 10 dagen met een aktieve gebruik van ongeveer 3u per dag. Mijn tip is laad hem alleen op als de muis het aangeeft, en onderbreek hem niet tijdens het laden (usbmuisje met staart indien ik de computer op dat moment aan het gebruiken ben)

Wat je nog zou kunnen proberen is van die (duurdere) high power aa batterijen >> http://www.digitalecamera...p4aa01.html&ab_agid=21100\ (modjes: geen reclame maar voorbeeld)
Dat over het geheugen effect was vroeger waar, maar er zitetn Ni-MH batterijen in en die hebben dacht ik geen geheugeneffect :)

Edit: haalde het door elkaar dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 10:01 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Juist bij Ni (nikkel) batterijen heb je die geheugeneffect nog, bij de LI (lithium) heb je het niet meer.
De eerste paar keer had ik het gedaan, wachten met opladen totdat de batterij helemaal leeg was en niet uithalen tijdens het laden, maar bij mij had het totaal geen nut. In het begin 2 dagen en na 2 weken nog steeds 2 dagen.

Verwijderd

let er wel goed op dat de muis goed (moet echt heel precies) in de cradle staat
er gaat dan een groen ledje knipperen bovenop de muis
als die niet brand laad de muis niet

duurde hier ook ff voor dat ik dat door had O-)

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
mijne is nu 1 1/2 jaar oud, doe ongeveer 1 1/2 week a 2 weken zonder op te laden :+
Opladen doe ik alleen als de muis niks meer doet, gebruik is ongeveer 2 tot 5 uur per dag, voornamelijk office/internet etc.
Pagina: 1