Toon posts:

Linux desktop guide voor onervaren gebruikers vertalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals het gisteren op de frontpage stond (nieuws: Linux desktop guide voor onervaren gebruikers gelanceerd;) heeft het International Open Source Network een linux desktop gids gelanceerd voor onervaren gebruikers. Deze is, hoe kan het ook anders, volledig in het Engels opgesteld maar volgens mij hebben beginnende Linux gebruikers wel meer zin om een dergelijke gids in het Nederlands te lezen. Daarom zou ik, samen met nog andere vrijwilligers natuurlijk, hem willen vertalen. Is dit, volgens jullie, een goed idee en zijn er mensen die ook interesse tonen om mee te helpen aan dit project ?

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
ik weet alleen dat die site stronttraag is :(

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb je de bestanden deels in PDF en ook in OpenOffice.org formaat http://ldwp.com/mirrors/linux-new-user-manual/

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
kewl.

misschien een project om alles te vertalen :D

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Als je wil helpen met dit soort projecten moet je de makers ervan contacten. Die kunnen je verder helpen, want wie weet zijn er al mensen aan bezig en kun je hen gaan helpen. Of misschien zijn er andere dingen die je moet weten. Procedures, updates en versies bijvoorbeeld. :)

Dit geldt voor elk open project trouwens.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de mensen van IOSN.net is er nog niemand bezig met het vertalen van de gids naar het NL en ook staan er nog geen updates van de gids gepland.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:06
Als je dit gaat vertalen, moet je er aan denken dat dit meer betekent dan alleen letterlijk vertalen. Wil je dan ook de distributie instellen op Nederlandstalig? Ik neem aan in ieder geval de desktop wel...

Dus moet je dan ook zelf wel precies de versie die zij gebruikt hebben ook gebruiken, maar dan met nederlandse taalinstellingen, zodat je screenshots kunt maken en de teksten kloppen enzo :)
Pagina: 1