Smart 2DH Controlller

Pagina: 1
Acties:

• Jizmac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07-2023
Sinds kort ben ik in het bezit van een Smart 2DH controller van Compaq. Deze doet het op zich perfect, maar....

Tijdens het opstarten van de pc wordt de controller gezien en aangesproken om van op te starten. De melding die ik dan krijg is dat er geen OS is gevonden.
Start ik eerst van de XP cd op en wacht tot de cd klaar is met de melding "druk op een toets om van cd op te starten" start de pc wel normaal op vanaf de controller.

Misschien dat iemand nog een idee heeft. Alle bestanden om XP op te starten vanaf de controller staan erop. Met de Array configuratie software kan ik ook alles normaal benaderen en de setup van XP verliep ook als normaal.

Tevens heb ik voor het geval dat een XP repair gedaan, maar dit werkte ook niet.

De controller is de enige opstart die nu mogelijk is daar ik de IDE schijven even ontkabelt heb. (Met IDE start deze gewoon op vanaf de HDD).

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je de erop aangesloten scsi disks op "motor start enable" staan? (Zodat de controller 1 voor 1 je schijven opspint?). Als het goed is moet hij als hij dat doet, voldoende tijd geven aan de disks om daarna klaar te zijn voor het booten.
Je kunt ook in je bios kijken of je een boot-delay in kunt stellen, alhoewel ik die in tegenwoordige biossen niet vaak meer tegenkom.
Tot slot kun je, mocht je een bootable netwerkkaart hebben (redelijk aantal on-baord kaarten ondersteunen dit iig), kun je die voorrang boven je diskboot geven, ook daarmee zouden je disks net dat stukje extra tijd moeten krijgen om wel gewoon door te booten, en ik neem niet aan dat je elders op het netwerk een network boot server hebt draaien :)
Al met al zal het booten iig wat langer gaan duren, maar ja, dan heb je ook wat (ehm, tja, niet dat die 2dh zo'n uber kaart is, maar het gaat om het idee :P)

• Jizmac
Het is een optie om te proberen, ga ik testen. En 3 HDD's in raid 0 gaan helemaal niet verkeerd. Het systeempje draait er toch net even wat soepeler mee.

• Jizmac
Helaas haalde het niets uit. Jammer

Verwijderd

boot sequence als goed staan ? ->SCSI-IDE-cdrom ?

• Jizmac
Yep, bootsequence is in orde. Hetzelfde verhaal speelt ook als alleen SCSI als boot device er in staat.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zit ie in een compaq proliant server ???

Zo nee, dan lukt het waarschijnlijk niet om hiervan te booten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• mardan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-03 19:39
Ik heb zo'n controller van een proliant 2500 in 2 andere (normale) systemen gehangen en geboot. Wellicht dat je de controller met Smartpack, dacht dat het zo heette, nog moet configureren.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is Smartstart en softpack !!
Dmv smartstart kun je je (compaq) server erg eenvoudig installeren. Met softpacks kun je drivers, en evt. firmwares updaten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Jizmac
Jongens, niet boos doen :+

Oplossing was dus de controller in een ander pci slot doen. Dit ging wat moeilijk daar er wat IDE HDD's in de weg zaten. Vandaar dat dit niet 1 2 3 te realiseren was.

Allen bedankt.

P.S. Zit overigens niet in een server maar gewoon in een normale pc.

[ Voor 16% gewijzigd door Jizmac op 26-08-2004 08:32 ]

Pagina: 1