Hi all,
Ik ben bezig met een .NET applicatie waarvoor ik onder andere de maximale execution time van een query wil beperken (MSSQL server).
Ik heb de volgende code geprobeerd:
De gebruikte stored procedure "usp_testtimeout" draait in de query analyser zeker 8 seconden en het resultaat wat op het scherm geschreven wordt is ook ongeveer 8 seconden.
Echter, de ingestelde CommandTimeout property is 3 seconden, maar ik krijg geen exception terug, of iets in de trant van timeout expired.
Ik heb al op Google en hier gezocht naar een dergelijk probleem, maar ik kon niks vinden.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Ik ben bezig met een .NET applicatie waarvoor ik onder andere de maximale execution time van een query wil beperken (MSSQL server).
Ik heb de volgende code geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| try
{
SqlConnection conn = new SqlConnection(cAppSettings.Get(cConstants.DbConn_Platform));
conn.Open();
SqlCommand cmd = new SqlCommand("exec usp_testtimeout");
cmd.CommandTimeout = 3;
cmd.Connection = conn;
DateTime result = Convert.ToDateTime(cmd.ExecuteScalar());
Response.Write(result.ToLongTimeString());
conn.Close();
}
catch(SqlException ex)
{
Response.Write("An SqlException was thrown<br />");
Response.Write("Number = "+ ex.Number + "<br />");
Response.Write("Message = "+ ex.Message + "<br />");
Response.Write("StackTrace:\n" + ex.StackTrace + "<br />");
} |
De gebruikte stored procedure "usp_testtimeout" draait in de query analyser zeker 8 seconden en het resultaat wat op het scherm geschreven wordt is ook ongeveer 8 seconden.
Echter, de ingestelde CommandTimeout property is 3 seconden, maar ik krijg geen exception terug, of iets in de trant van timeout expired.
Ik heb al op Google en hier gezocht naar een dergelijk probleem, maar ik kon niks vinden.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
[ Voor 26% gewijzigd door SilentThunder op 24-08-2004 08:43 ]
Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX