ip verandering van @home

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
ik heb een breedband abonnement van @home, deze heb ik al 1.5 jaar.
Wat mij opvalt is dat er 3 keer een ip verandering is gebeurd waarvan ik niets afweet. Is het normaal dat dit zo vaak verandert of doet iemand dit van @home ofzo???
Ik vind dit erg irritant omdat ik heel vaak een server maak wanneer we online gaming doen!! :(

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Je hebt als het goed is een hostname. Kan je deze op de @home site niet instellen? Dan ben je altijd bereikbaar ongeacht je ip.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zal wel in de voorwaarden of je contract staan dat athome zich dat recht voorbehoud

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Je mag geen server draaien... en je betaald niet voor het ip, maar voor de hostname ;)

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Dit gebeurd gewoon af en toe met @home, heb ik ook een paar keer gehad toen ik nog @home had. Kan je niets aan doen, maar zo vaak gebeurd het toch niet?

Verwijderd

shorty schreef op 24 augustus 2004 @ 08:09:
Dit gebeurd gewoon af en toe met @home, heb ik ook een paar keer gehad toen ik nog @home had. Kan je niets aan doen, maar zo vaak gebeurd het toch niet?
Nee, idd... moet je maar geen server draaien :>

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
ik zeg het toch, 3 keer al in 1.5 jaar, laatste is van deze week :?

Verwijderd

Het heet niet voor niks DHCP. Dat is doodnormaal. Mensen die inbellen hebben elke keer een ander IP.

• shorty

shorty

tralalalala!

lazrambo schreef op 24 augustus 2004 @ 08:15:
ik zeg het toch, 3 keer al in 1.5 jaar, laatste is van deze week :?
Waarschijnlijk hebben ze een aanpassing in een centrale gedaan ofzo waardoor de DHCP leases verlopen zijn. Maar één keer per half jaar kan gebeuren, je hebt geen static IP bij @home namelijk...

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Klopt dat het heel normaal is; dat wil niet zeggen dat het niet netjes is als ze je erover informeren. Het is bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat je een redelijk statisch geconfigureerde firewall hebt, zoals ik. Dan moet je even met het handje wat aanpassen en dat is niet erg, maar het was wel makkelijk geweest als ik het van tevoren had geweten.
Bovendien is er bij deze verandering de functionaliteit ook weer veranderd; ik zit nu op het zelfde logische netwerk als mijn buren. Helaas mogen we nu niet meer direct TCP connecties naar elkaar maken. Aangezien de routing hierop niet automagisch inspeelt (logisch, normaal hoef je niets speciaals te doen) moet ik met het handje weer alles gaan zitten veranderen, bij mij en bij hen en vervolgens maar hopen dat ik wel weer verbinding met ze kan maken...

Kortom, het was wel zo netjes geweest mensen even op de hoogte te stellen van dit alles.

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
waarom gebruik je niet gewoon dyndns?
Kortom, het was wel zo netjes geweest mensen even op de hoogte te stellen van dit alles.
waarom? de mensen moeten maar dhcp instellen en een gewone gebruiker (lees: iemand die geen server draait) merkt niks van de ip verandering.

[ Voor 80% gewijzigd door m3gA op 24-08-2004 08:30 ]

• shorty

shorty

tralalalala!

Precies, is alleen maar onnodige informatie doorgeven aan de gemiddelde gebruiker. Je wil denk ik niet weten hoeveel mensen in de war raken als ze een mailtje krijgen over een IP change terwijl ze er waarschijnlijk niets van merken ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bij @home heb je een dynamisch ip. Dat @home deze vrij statisch gebruikt is hun keuze. Daar heb jij niets over te zeggen. Ze mogen jouw ip zo vaak wijzigen als ze willen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
shorty schreef op 24 augustus 2004 @ 08:32:
Precies, is alleen maar onnodige informatie doorgeven aan de gemiddelde gebruiker. Je wil denk ik niet weten hoeveel mensen in de war raken als ze een mailtje krijgen over een IP change terwijl ze er waarschijnlijk niets van merken ;)
wordt waarschijnlijk de helpdesk weer overspoelt met vragen.
en de enkele keer dat ik ze moet bellen heb ik liever niet dat ie overbelast is en dat ik weer een uur moet wachten :P (ooit 3 uur gewacht - en om 10 uur werd de verbinding verbroken omdat ie dicht ging - gelukkig was ie toen nog gratis)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie herkauwd het e.e.a. ook nog even :

- Je hebt een DHCP verbinding. De D in DHCP staat voor 'Dynamic' ;)
- Moeten ze soms een log bij geen houden wie welk IP adres heeft en dan bellen 'meneer, het spijt ins verschrikelijk, maar u heeft een ander IP gekregen'
- Als jij je aan de voorwaarden van @home houd, heb je helemaal een last van een ander IP
- Mocht je in het uitzonderlijke geval een static IP hebben gekregen, moet je bij je ISP zijn, en niet hier.

/zinloos topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.