[MS Word 2003] Opsommingsteken rechts van tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Graag zou ik de volgenmde constructie willen bewerkstelligen in MS Word 2003:

Algemene voorwaarden : - Afjfkjhfdkjhd
................................. - dwwdwdwdwd
................................. - dwdwwdwdww

Maar bij dit gebruik van opsommingstekens gaat het opsommingsstreepje voor Algemene voorwaarden zitten, wanneer je opsommingstekens invoegt.
Hoe kan ik dit toch toepassen ? (puntjes moet je zien als lege ruimte)

Het blijft een wankel punt die opsommingstekens in Word. Neem het voorbeeld van het inspringen wanneer je een een afbreekstreepje intoetst, vervolgens een spatie ertussen doet en daarna tekst. Dan geef je een enter en het afbreekstreepje wordt gezien als opsommingsteken, maar verspringt daarna naar rechts. Het is onmogelijk, om dit eruit te krijgen, zodat dit regulier goed gaat na de volgende opstart van Word zonder inspringen na een return !!!
Aardag zwak programmeerwerk. WP doet dit wel goed !

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55

Reptile209

- gers -

It's not a bug: it's a feature :)
Ik ben bang dat je - als je hier geen weken mee bezig wil zijn - twee andere opties hebt:
De eerste is om de opsomming een regel later te beginnen. Da's dan wel niet je gewenste opmaak, maar het is makkelijk te doen.
De tweede is om de hele tekst in een tabel met twee kolommen te gooien (lijntjes even uitzetten ;) ), waarbij dus "Algemene voorwaarden" in de eerste kolom staat, en de opsomming in de tweede.
offtopic:
[Feat] gebruik van <div> mogelijk maken in Word :X

Zo scherp als een voetbal!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-12 11:03

Padvinder

doet z&#039;n best

gewoon in een tabel gooien :)

edit:
volgende keer eerst F5 en dan reageren :P

[ Voor 51% gewijzigd door Padvinder op 24-08-2004 01:20 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Het is toch geen aparte opmaak die ik toepas hier :?
De manier waarop je deze constructie qua opmaak wilt uitvoeren, moet op zodanige manier dat het eigenlijk niet uitvoerbaar word, wil je vlot deze opsommingsmanier toepassen. Supervreemd en voor mij zeer frustrerend :(

Heeft iemand al een oplossing voor het 2e probleem m.b.t. het inspringen ?
Ik weet vrijwel cker dat niemand dit kan oplossen, omdat het gewoon niet mogelijk is. Ben er al 5 jaar naar opzoek n.l. en heb nooi het antwoord van iemand kunnen ontvangen die de juiste bleek te zijn.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55

Reptile209

- gers -

Volgens mij had ik je tweede vraag in 5 minuten :+.
[Google=set default indent bullet word 2000] levert o.a. deze geniale beschrijving op. 'k Heb 'm niet getest, maar volgens mij moet het met dit stappenplan lukken.

Zo scherp als een voetbal!

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Deze link verwijst naar opmaaklijsten voor bullets met nivellering erin. D.m.v. CTRL-SHIFT-L kun je een desbetreffende opmaakprofiel aanroepen en je bulletlijst tevoorschijntoveren. Echter is hiermee het probleem niet uit de wereld geholpen en blijft deze bestaan. Het inspringen blijft onherroepelijk doorgaan, wanneer je een afbreekstreep geeft, de spatie aanhaalt een tekst typt en een return geeft.

Toch bedankt voor je vlotte linkage _/-\o_

Deze irritante feature zit standaard ingebakken, niemand heeft mij nog het tegendeel kunnen bewijzen, echter op mijn werk (Word 97) heeft geen last van deze inspringing.

Maar desondanks is het aanroepen m.b.v. CTRL-SHIFT-L een aardig handige manier van ordening m.b.t. de bullets !!! B)

[ Voor 9% gewijzigd door M. Mulder op 24-08-2004 02:08 ]

• Bolhuis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10-2006
Ook even gegoogled: vond deze [url=http://http://tutorials.findtutorials.com/read/category/102/id/423] link[/url]. Daarna zelf even geprobeerd in NL versie O2K: het is te vinden onder: Opmaak – AutoOpmaak – Opties dan op de tabs ‘AutoOpmaak’ en ‘AutoOpmaak tijdens typen’ het vinkje weghalen bij ‘Áutomatische Opsommingstekens’.

Succes

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
"Automatische opsommingstekens" uitvinken helpt idd, had het zelf ook al een keer geprobeerd, maar daarmee kun je de opsommingslijsten niet meer automatisch toewijzen.

Waar het mij omgaat is dat het inspringen domweg niet moet gebeuren, immers je vraagt daar toch niet om als je een return geeft !!!!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-12 11:03

Padvinder

doet z&#039;n best

Nou zeg... jij wordt wel heel kwaad op een verder erg goed product :P

Word gaat er nu eenmaal van uit dat jij een opsomming wilt toepassen en die springt in. Als je dat niet wilt zal je automatische opmaak moeten uitzetten of het inspring gedrag van de opsomming aan banden moeten leggen. Dat kan via opmaakprofielen. Ik weet niet precies hoe, maar het kan :P

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Nou je zult er haast kwaad van worden ;)
Jammer dat Word zo'n monopolie positie heeft m.b.t. de tekstverwerkers. Word-Perfect (WP 9 en 12) voldoet n.l. wel aan je verwachtingen en je kunt eigenlijk alles qua opmaak doen, zonder veel poespas er omheen.

Het is verder een werkbaar programma, echter is het niet volledig aangepast op de wensen van de consument. Daar zit hun zwakke punt, maar ik denk dat ze hier na een paar versies zich volledig laten leiden naar wat de consument wenst en wil.

Conclusie:

Het inspringen kan niet verholpen worden, zonder de "auto-opmaak" uit te schakelen. Het is niet te wijzigen in het standaard-sjabloon (normal.dot)

Je kunt geen opsommingstekens krijgen achter een tekst/woord, zonder gebruik te maken van een tabel of een regel later beginnen |:(

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-12 15:16

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

probeer eens een shift-enter of ctrl-enter ipv gewone enter. En anders helpt het ook nog om gewoon direct nadat hij het doet op ctrl-z te drukken, dan haalt hij die zojuist gedane auto-opmaak direct weer weg..

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Het werken met shift-enter werkt natuurlijk, omdat mits je als je tabs toepast en heb dit ook eerder gedaan.
Alleen het opsommingsteken achter de tekst is geen echte opsommingstekens die automatisch toegewezen wordt.

Met de knop "Inspringen verkleinen" hef je wel het probleem op nadat je de return geeft, maar het is zo dubbel werken. Zoiets moet je gewoon aan kunnen passen !!!
Pagina: 1