Toon posts:

ADSL aansluit probleem met ISRA punt en kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met een groot probleem en heb goede hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben ADSL aan het aansluiten bij kennissen van mij, ik dacht dat doe ik even net zoals bij mijzelf, maar ik heb ISDN en hun Analoog, is toch net ff anders. Ben altijd veel met computers bezig en toebehoren en heb zelf 4,5 jaar in een computerzaak gewerkt dus dacht helemaal dat ik het kon, maar nu komt het.

Het gaat dus om een Analoge aansluiting!
Je knipt de kabel door na het ISRA punt (geen probleem), vervolgens zie je daar allemaal kleine kabeltjes in zitten een rode een blauwe, oranje en een witte en een koperdraadje. geen probleem tot dusver. Nu moet ik een stekkertje op beide uiteinde doen die ik net door geknipt heb dus ik gekeken wat de volgorde was in het ISRA punt. Allemaal gedaan, ik aansluiten geen kiestoon meer. ik gekeken met kabeltje wat erbij zit is andere kleuren daar is het zwart rood groen en geel.

Uhmm tja ik daar nog mee lopen kutten heb de handleiding gevolgd om ADSL aan te leggen maar staat niets over die kleuren in helaas. dus nu snap ik het ff niet meer hoe ik het werkend krijg

Please help me out.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn de blauwe en de rode draadjes de "a" en de "b" (volgorde boeit niet geloof ik). Die andere heb je na mijn weten niet per see nodig..
Maar hoe ze dan precies in de RJ-11-stekker moeten weet ik ook niet.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Rood en blauw, in het midden van de RJ11, hoe om, maakt niet uit.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zowel het telefoon als adsl signaal zitten op twee van die adertjes (eigenlijk altijd de rode en de blauwe, maar dat is geen wet). Je moet als je stekkertjes maakt, ervoor zorgen dat de twee aders waar het signaal op zit op de middelste twee aansluitpuntjes van de RJ11 zitten.

Je kan uitzoeken op welke twee adertjes het signaal zit, door de originele kabel te volgen, uiteindelijk komt-ie OF in zo'n RJ11 stekkertje uit (en zijn daar de middelste twee kleuren degene die je zoekt) OF in een wandcontactdoos ("varkenssnuit"), en dan moet je kijken welke aders er op de 'brede' stekkertjes zijn aangesloten (de ogen van het varken zegmaar ;)).

Daarmee moet je het redden. Je kan je eerste stekkertje direct controleren door er direct een telefoon aan te hangen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

op kpn.com staat de aanlsuitvolgorde (pag. 11), suc6!

http://www.kpnadsl.nl/sup...gewone%20telefoonlijn.pdf

edit: kortom idd JVS in principe rood en blauw in de middelste twee, volgorde maakt niet uit

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Muchas gracias, allemaal, ik ga vanavond weer aan de slag en hoop dat het dan wel lukt.

Hartelijk dank.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je had je die moeite kunnen besparen door heel simpel de splitter voor de telefoon aan te sluiten. Geen knipwerk en geen kabeltjes maken. ;)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Maar wel lastig als je het modem graag (uit het zicht) in de meterkast hebt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Als blauw en rood niet werkt, dan is het dus oranje en wit.

Was bij mij ook, gelukkig had ik al extra RJ11 stekkertjes gehaald.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp het is voor elkaar, gewoon rood en blauw en het werkt perfect.

Echt stom dat er 4 draadjes zijn en je er maar 2 gebruikt.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 21:54:
Bedankt voor jullie hulp het is voor elkaar, gewoon rood en blauw en het werkt perfect.

Echt stom dat er 4 draadjes zijn en je er maar 2 gebruikt.
Vroeger gebruikte je ze ook alle 4 :9
Toen was ook alles beter 8)

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 24-08-2004 22:00 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1