Toon posts:

KT7... diepe zucht.. (heele diepe zucht)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Schiet mij maar lek hoor... Ik krijg dat boardje gewoon niet stabiel aan de praat Ik heb ongeveer elke kaart in elke slot gestoken, maar dat ding blijft vastlopen.. biosupgrade helpt niet. (nog ff proberen ACPI uit te zetten).

Config:
Abit KT7-Raid
Duron 700
NCR SCSI 810
SB32 PnP
Voodoo2
Matrox mystiqe 220 + Rainbow runner
Realtec 10/100 Netwerk

in 1e instantie gewoon alles overgeprikt en windows niet opnieuw installed.. alles werkte, maar wilde toch even vers beginnen.. nadien (nwe windhoos instal) is het nooit meer goed gekomen..

Ben van plan om de boel maar lekker terug naar abit te sturen.. en gewoon weer intel te nemen ofzo... ben het een beetje zat.. :r

Grtz.. Inno (die graag hulp kan gebruiken)

Verwijderd

Ik vraag me af welke fan gebruik je want ik heb ongeveer eenzelfde systeem met een coolermaster dp5-6h51 en daarmee wordt ie niet te warm.

Als je w2k installeerd moet je direct bij de installatieprocedure de scsi drivers al installeren.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
FF vraagje over je install volgorde: Heb je eerst de via 4in1 drivers geinstalleerd, en waren dat de laatste (4in1 4.25(1) en AGP404)? Ik had beiden nodig, want bij de 4in1 gaf ie een error op een AGP file, maar met de losse AGP install daarna was het gefixed.

Het is belangrijk om eerst de 4in1 drivers te installeren en daarna pas de rest te installen (vooral voor je videokaart). Als je dat niet hebt gedaan kan je de boel proberen te redden door de drivers van je kaarten opnieuw te installeren zodat ze inhaken op de 4in1 drivers.

Verwijderd

misschien ligt het aan die sb32 is toch best al een oud kaartje is misschien niet echt meer compatible met de rest van de hardware

Verwijderd

Ram die voodoo 2 er eens uit, daar zijn wat problemen mee.

Verwijderd

Half sept. een KT-7 RAID gekocht, nu 2 maanden later is ie stabiel! *D

Eerst dacht ik, problemen met de SB Live, dus SB eruit en Terratec erin. No way :(
Toen dacht ik aan geheugen, geheugen swap maar het suckte nog steeds :(
Vervolgens heel lang getest met div. drivers en de BIOS in 'safe mode', temp bleef onder de <50 graden en hangen bleef 2 keer per dag.

Na 2 maanden was ik het zat en heb ik de 235 watt low-budget voeding vervangen voor een 300 watt Antec en M$ Windows 2000 erop gezet. Draait sindsdien perfect! Zal wel door de voeding komen.

Dus check voeding en ruk er een paar kaarten uit en ga testen door er steeds een kaart bij te prikken. Succces, ik weet hoe je je voelt :?

Verwijderd

IK HEB JE OPLOSSING ! =)))
Zet in je BIOS het ULTRA DMA op DISABLED ! =))
Dat werkte bij mij als een blok ijs op een hete zomer dag =))
en NIET terug sturen ! =) de abit kt7 is wel stabiel te krijgen alleen een beetjuh lastig =)) Werkt altijd met een handleiding =)

Check ook: http://go.to/kt7faq

Voor het geval het nog niet stabiel is met ultra dma UIT in de bios...

suc6 MaSsiE

Verwijderd

tsjah, maar hier is'ie wel stabiel met UDMA aan. Je moet het wel effe uitzetten voor de CDrom....

Oh, en die SB32.... verander de plugNplay settings eens in de BIOS, uit als ie aan staat en aan als'ie uit staat.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb die KT7 nu sinds vrijdag, en ik gebruik 'm met een vage 300 Watt voeding van 60 piek. Alles werk perfect, en er zitten een SB Live, een Asus V7100, 2 netwerkkaarten, en een SCSI controller in, en 2 HD's die prima op UDMA werken. M'n Asus DVD drive werkt ook gewoon perfect op UDMA. Ik heb 1 keer de volgorde van de kaarten moeten veranderen omdat de Linux kernel er anders op crashte, maar nu werkt alles als een zonnetje. Misschien heb ik een recentere revision van de KT7, maar ik kan niks bedenken wat verkeerd is aan dit bord *D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Die 4in1 drivers gaven bij mij een registry fout (misschien zegt dat al genoeg)

maargoed... gesteund door alle snelle reacties toch maar weer doorgegaan.. nu zonder raid, zonder usb met videokaart en netwerk stabiel.. wat een prestatie niet :)

Jullie horen het resultaat...

Verwijderd

inno ? wat voor een voeding heb je ?

Verwijderd

Duron 750@751
Abit Kt7
128 MB Ram
Matrox Mill 32 MB Dualhead (fine)
SB 128 pci
56K Modem.
Coolermaster DP5-6H51
En dat alles heb ik samen met een IBM 15,3 GB schijf, Ricoh brander, actima CD-rom drive in een vage 300W bigtower gedouwd voor 125 NLG op de HCC-beurs vorig jaar.
Deze liep nadat ik alle kaartjes aan had gedrukt in een keer goed *D maar ik heb dan ook geen Raid :7 vond ik onzin. Mijn systeem is momenteel volgens Via HWM 22 Grad. Celcius CPU en 19 Grad. Celcius System.

Verwijderd

De Soundblaster's IRQ en DMA moet je even in de bios handmatig op 5 en 1 reserveren. Staat ergens in de settings. Als ik dat niet doe dan loopt mn computer bij het opstarten al vast, of mn videokaart werkt weer niet :(

Verwijderd

Topicstarter
voedig is een Target ATX-300C (300watt)

Het probleem wat ik ondervind met m'n soundblaster is dat hij ook een IDE kanaal heeft, en daar ook weer een irq opslokt. ik kan me herrinneren dat er een config proggie was voor SB32 om PnP aan/uit te schakelen maar kan het nergens meer vinden.. iemand ?

Morgen m'n linux maar eens proberen.. kijken of die wel goed gaat..

Cpu temp komt niet boven de 30C uit.

Grtz. Inno

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Bij de KT7 (en Raid) worden van de AGP en PCI-1 slot de Interrupts (IRQ's) geSHARED.
Dus probeer GEEN kaart in PCI-1 te hebben!!

Ik heb ook errug veel probs met KT7 (non-Raid) met Tbird 850 en het verplaatsen van kaarten in andere sloten (niet in PCI-1) scheelde al veel.... nu nog steeds het probleem datie altijd maar FREEZED zomaar sponaan op elk willekeurig moment, of je er nou wel of niet mee werkt

Khebber een 300W voeding in.
Kheb ook vanalles met en zonder kaarten geprobeerd, maar probleem gaat Niet weg :'( en heb daarom op aandringen van m'n baas dat ding maar teruggestuurd.
Khad alles zelf in mekaar gezet en bij meerdere winkels spul gehaald, maar dat boeit niet, waar het meeste vandaan komt issie helemaal naar terug :)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Bij mijn was het gelijk stabiel na de via 4 in 1 divers
alleen als mijn computer haakt dan haakt ok mijn hele systeem dus ook de powerbutton ik krijg heb dan gewoon niet uit :(
weet iemand hier iets op?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 28 december 2000 11:13 schreef fly het volgende:
Alleen als mijn computer haakt dan haakt ok mijn hele systeem dus ook de powerbutton ik krijg heb dan gewoon niet uit :(
weet iemand hier iets op?
Heb je geen resetknop? Als je die niet hebt dan kun je zelf een drukknopje in je kast schroeven en die met de resetpinnetjes op je mobo verbinden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 23:24 schreef inno het volgende:

Het probleem wat ik ondervind met m'n soundblaster is dat hij ook een IDE kanaal heeft, en daar ook weer een irq opslokt. ik kan me herrinneren dat er een config proggie was voor SB32 om PnP aan/uit te schakelen maar kan het nergens meer vinden.. iemand ?
Dat IDE kanaal van je SB32 kun je gewoon in apparaatbeheer uitschakelen. Via de optie 'uitschakelen in dit profiel' dan komt dat IRQ gewoon weer vrij.

Loopt je systeem trouwend voornamelijk vast tijdens 3D? of is het volkome willekeurig?

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Heb je geen resetknop? Als je die niet hebt dan kun je zelf een drukknopje in je kast schroeven en die met de resetpinnetjes op je mobo verbinden.

ja die heb ik maar die doet het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. ik was net aan het tiepen dat hij op het moment stabiel draaide, met de helft van de kaarten, *poef* :( reset...

Dus.... alle kaarten eruit gehaald, behalve videokaart (Mystique 220 Rainbowrunner PCI) in PCI2 gepropt. hd geformatteerd en windows maar weer opnieuw geinstalled...

Gelijk de 4in1 drivers willen installen, en krijg weer de melding "registry problem, restart windows", ook al restart ik, het melding blijft...

Op het moment heb ik m'n Video, USB, Raid, SB32PnP erin zitten.. het het lijkt te werken (ik zeg het heeeeel zachtjes).. eigenlijk durf ik er geen kaartje meer bij te doen..

nogmaals, heeft iemand het proggie waarme je je SB32 in en uit PnP mode kan zetten ?? (die bestond toch ??)

Grtz.. Inno

• worsie
Ik heb laatst ook een registry problem gehad, maar dat kwam omdat ik mijn geheugen te hard wilde laten lopen. Heb je je mem-instellingen hoog staan? Misschien moeten ze wat teruggeschroefd worden.

Verwijderd

brak geheugen lijkt me
jongen uit m'n klas had ook constant register fouten met athlon 500, ander reepje geheugen d'r in en het draait soepel.

Verwijderd

Topicstarter
over dat geheugen en registry probs.. Ik krijg die foutmelding alleen als ik 4in1 setup wil draaien. Geheugen instellingen in de bios staan default (net als de rest trouwens).

Ik heb nu m'n 3dfx2 erbij zitten. deze wil bij mij overigens alleen goed draaien met de laatste drivers (03.02.02) en memhole 15-16M in de bios. met oudere drivers doet hij niks.. met memhole disabled loopt de boel bij het opstarten al vast..

Maargoed. Ik heb er nu 45mins Unrealtournament opzitten (hoe zie ik de FPS's ?) .. en nog geen crashes gehad. ik begin weer enigzins moed te krijgen..

nu nog m'n scsi en m'n netwerk.. welke eerst ?? ik denk m'n netwerk, kan ik tenminste het internet op

• worsie
Wat voor registry probs. AGP?

Zou misschien wel toevallig kunnen. Toen ik de 4in1 installeerde gaf ie een of andere foutmelding. Kon een file AGP blabla niet vinden. Heb toen nog los de AGP404 geinstalleerd. Geen problemen. En wat ik al eerder zei. Eerst de 4in1 drivers, daarna de videokaart drivers. Heb je die er al weer opnieuw opgezet nadat je de 4in1 drivers hebt ge-update?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Die VIA 4in1 drivers installeert ook stuff voor je AGP poort (die zet ie dan in bepaalde mode). Je videokaart is PCI en je AGP poort is leeg. Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n probleem gehad omdat ik een AGP kaart heb.
En heb je in de bios Init Display First op PCI gezet ?? Helpt misschien ook wel.

Verwijderd

Ik had ook last van freezes in windows. Tijdens het opstarten heb ik er nu geen last van. Heb namelijk mhulp aan Abit tech support NL gevraagd.

dit is wat ik geschreven had met het antwoord er op:

Waarschijlijk veroorzaakt de SBLive de problemen. Probeert u eens de SB16
emulatie uit te schakelen in windows en in het bios irq 5 toe te wijzen aan
Legacy ISA. Dan denk ik dat het probleem voorbij is

please reply with all former messages included

Met vriendelijke groet
Mit freundlichen Grüßen
Greetings

Joost Bazelmans
Abit FAE europe
www.abit.nl

----- Original Message -----
From: "mobius" <mobius>
To: <technical@abit.nl>
Sent: Wednesday, December 27, 2000 11:07 PM
Subject: KT7-raid

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 1,5 maanden geleden ..BLABLABLA..... Maar nadat ik al mijn PCI kaarten
(3) erin gestoken had, had ik steeds te kampen met freezes. Mijn windows
bevroor gewoon steeds. Elke keer op een willekeurig moment. Ik ben toen langs een aantal computerzaken in Utrecht gegaan en die vertelden me dat met de configuratie die ik heb inderdaad de bevriezingen van zou kunnen hebben.
Ze vertelden me ook dat het te maken had met het typenummer. Ik heb geloof ik 1.0 En vanaf 1.2 zouden er geen problemen meer moet zijn. Ik heb dit moederbord gekocht om zijn ingebouwde raid controller en ik vroeg me dus
af of er een oplossing gevonden kan worden voor mijn probleem. Misschien een ander moederbord?! Want ik wordt echt stapelgek van die bevriezingen.
Ik hoop snel iets van U te vernemen.

Hoogachtend,

PS.

Mijn systeem configuratie is:

Abit KT7-Raid (raid 0)
AMD Athlon 1,1 Ghz
Hercules 3D prophet 2 Ultra
2 * 128 Mb Infineon
2 * Maxtor 20,4Gb ATA-100
Creative SB live 1024
Realtec Ethernetkaart
Eicon Diva isdn

Tot nu toe heb ik wel al een keer een freeze op een willekeurig moment in windows gehad maar verder niks aan het handje. Ik heb wel een usb cintroller uitgeschakeld. Die had ik toch niet nodig.

• Toewan
Yup, ik heb zowiezo de SB16 Emulatie uitgezet, anders kwam ik Windows niet eens fatsoenlijk in (SB 16 emulatie en raid controller kunnen niet met elkaar overweg) Maar de topicstarter heeft een SB 32 PNP. Dus da zal nie helpen.
Maar inderdaad, ff Abit contacten. Tsja, ik denk dat het komt, omdat je een PCI kaart hebt en je met de VIA 4in1 drivers een driver voor de AGP poort installeert. :?

Verwijderd

Topicstarter
de reden dat de 4in1 driver niet wilde installen is dat de reguliere HD-controllers disabled waren (gebruik ik toch niet.) nadat ik ze enabled had, en windows ze detecteerde mocht ik de 4in1 drivers installeren... erg raar maar waar.. (zie go.to/kt7faq)

Grtz.. inno (die nog steeds niet klaar is met installen :(((

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

niet zo raar, die 4 in 1 drvers bevatten drivers voor je ide controller, logisch dat het niet lekker loopt als hij die niet kan vinden :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 28-12-2000 18:01]
-loos bericht ja-

Verwijderd

Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb hem bij mij stabiel gekregen door de Memory Hole optie aan te zetten in het CMOS

• Toewan
Op vrijdag 29 december 2000 00:43 schreef klaasjong het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 28-12-2000 18:01]
-loos bericht ja-
Nee, dat van jou voegt wat toe...
Tsja, ik gaf enkele tips. Het zou toch kunnen, door die drivers wordt je AGP poort geinstalleerd. Aangezien hij geen AGP kaart heeft zou dat toch fout kunnen gaan :? Er staat op de KT7 faq ook wat over de Voodoo2 kaart. Maar ik zie dat het videogedeelte nu vrij stabiel is..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die 4in1 drivers geinstalleerd. nog geen 5 mins daarna.. *hang*... en nog eens en nog eens..

Ik heb het idee dat het komt door het IDE kanaal dat ik disabled heb, ik heb ze enabled, en toen in windows opgestart. disabled in hardware profiles, en toen in de bios pas uitgezet. Vanaf toen draaid het tot nu toe nog stabiel (ik zeg het nog steeds zachies:)

't lijkt onderhand wel een online hardware install gathering maargoed... thnx voor de hulp en support in iedergeval..

Grtz.. inno
Pagina: 1