Toon posts:

htpc:: wintv pvr 350 kwaliteit tv-out vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een wintv pvr 350 te kopen om zo programma`s van tv op te nemen.
maar vervolgens wil ik ze dan ook weer op me breedbeeldje kijken.
nu is mijn vraag: hoe zit het met de kwaliteit van het beeld nadat het is opgenomen?

specs htpc: amd 1800 xp
een of ander abit mobo-tje :X (weet niet meer welke)
512 pc133 geheugen
2x 80gb western digital

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:06
De TV-out is beter dan die van videokaarten maar hij kan alleen MPEG2 weergeven.

Voor een voorbeeld van de kwaliteit van het opgenomen materiaal zou je eens op deze site kunnen kijken.
http://www.cask-of-amontillado.com/htpc.html
bij de sample bestanden.

Verwijderd

Ik heb zelf de PVR-250 en brandt de opgenomen bestanden naar DVD (dus ik maak geen gebruik van TV-Out). De kwaliteit van de gebrande bestanden zijn beter dan de rechtstreekse uitzendingen (tenminste hier)

Verwijderd

Vind het beeld toch eigenlijk wel slecht zeg van die site die je gaf Leonbong. VCD hoef ik geen woord aan vuil te maken, maar bij de vierde sample met de DVD (DVD long play nog iets kan ie niet vnden op de server) lijkt het net alsof er ghosting optreedt, en echt scherp kan ik het niet noemen.
Zijn alle kaarten die voor de gemiddelde consument aanschafbaar zijn van deze kwaliteit of zijn er ook nog betere?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb de PVR250, identiek aan de PVR350 op de FM radio en MPEG decoder na dan. De kwaliteit kan je zelf instellen: standard play, extended play enz. Je zal begrijpen dat naarmate je voor een langere "play" kiest, de kwaliteit wat minder wordt. Maar ik moet toegeven dat ie zelfs op extended play nog goede kwaliteit levert, beter dan een VHS band. Op standard play is het gewoon perfect, geen verschil te zien met de originele uitzending.
Zoek even naar reviews van de PVR250 en PVR350, dan zal je zien dat dit gewoon de beste kaart is die je kan hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 14:31
tvout van 350 is beter dan elke andere tvout die ik ooit gezien heb (tenzij je profi kaarten gaat bekijken)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad wat reviews doorgespit,
en het schijnt een van de betere kaarten te wezen.

denk dat ik genoeg info heb :)
nu alleen nog een betere remote controller.

tnx

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 20:46:
Ik heb inderdaad wat reviews doorgespit,
en het schijnt een van de betere kaarten te wezen.

denk dat ik genoeg info heb :)
nu alleen nog een betere remote controller.

tnx
De PVR250 en 350 komen met afstandbediening hoor :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1