Toon posts:

Zalman CNPS7000B-Cu op een K7T Turbo2 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een Zalman CNPS7000B-Cu koeler plaatsen op een MSI K7T Turbo2 MS-6330 moederbord. Weet iemand of dit wel past? Op de Zalman site kan ik niks over dit moederbord vinden. Weet iemand of er veel verschil is tussen de Cu of de goedkopere AL/Cu versie wat betreft het koelvermogen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Passen doet het wel, Het is gewoon een socket a mobo toch? De CU versie is alleen wat zwaar. Dus met vervoeren moet je heel erg oppassen. Wil je zeker weten dat je goed zit dan moet je de ALCU kopen die valt net binnen het maximum gewicht dat een koelblok mag hebben volgens de mobo bakkers.

De prestaties verschillen naar mijn weten niet heel erg

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, allemaal bedankt voor het meedenken! De koeler past (maar net)! Op het moederbord komen de koelribben net niet/wel tegen een elco. Maar ook de kast, een Thermaltake Xaser III, gaf maar net voldoende ruimte voor deze koeler. Achterin zitten n.l. twee uitgaande fans, de koeler komt ook daar behoorlijk dichtbij. Maar al bij al, het past. De cpu temp. is zo'n 8-10 graden lager dan mijn vorige koeler, een Glacialtech Igloo 2500. Max is nu zo'n 45 graden, idle ongeveer 39 graden.