Toon posts:

Netware 6 DNS onderuit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo technici,

Situatie:
- Netware 6 SP 3

Probleem alhier:
- Door een verkeerde engine versie van McAfee is die bewuste NLM een tijdje terug met een Abend gestopt. Dit veroorzaakte nogal wat problemen.
- McAfee uitgeschakeld en nu houden we het volgende over:
- De name resolution is onderuit.
- De NDPS printers werken niet meer.

Dit is natuurlijk hetzelfde probleem. Want een NDPS-printer zit op \\NDPS01.
De server kon bij het inloggen niet gevonden worden: "Tree or server not found".
Dit heb ik tijdelijk op kunnen lossen door in de hostsfile van de pc's de naam+ip van de server neer te zetten.

Iemand enig idee welke NLM er niet meer bewust of onbewust niet meer geladen wordt? Ik heb er verder geen DNS/DHCP server op geconfigureerd, dus ik mag wel aannemen dat die ook nooit gedraaid heeft ;). Ik bedoel dat ik die dus nooit draaiende gesignaleerd heb .

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mischien een optie om supportpack 5 te installeren :? (beetje radicaal maar ja wel goed testen natuurlijk!)

ik neem aan dat je die server ook al even gereboot hebt :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Om je DNS op te starten op je NetWare server: NAMED

Om NDPS op te starten:
NDPSM .MANAGEROBJECT.OU.ORGANISATIE

Om de Broker op te starten:
BROKER .BROKEROBJECT.OU.ORGANISATIE

Bij het opstarten van NAMED zou je een aantal piepjes moeten horen en zie je op het beeldscherm (op het NAMED scherm) "Servicing domeinnaam.loc" of iets in die richting.

Verwijderd

Overigens is het inderdaad niet verkeerd om s over te stappen naar Support Pack 5. Gebruik je NetShield 4.6x van McAfee of een andere versie?

Let goed op: NetWare 6 wordt pas vanaf deze versie gesupported.

http://www.networkassocia...fileserver/ns_netware.htm

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 22:44:
[..]
- De name resolution is onderuit.
- De NDPS printers werken niet meer.
[..]
Ik heb er verder geen DNS/DHCP server op geconfigureerd, dus ik mag wel aannemen dat die ook nooit gedraaid heeft ;). Ik bedoel dat ik die dus nooit draaiende gesignaleerd heb .
Zijn die 2 beweringen niet een beetje tegenstrijdig :?
Zeker weten dat je geen named draait op die server ?

Sowieso is een reboot ook wel zo handig ja, en misschien is het wel een known problem bij McAfee en staat er een of ander technisch document op hun site ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 22:44:
Dit is natuurlijk hetzelfde probleem. Want een NDPS-printer zit op \\NDPS01.
De server kon bij het inloggen niet gevonden worden: "Tree or server not found".
Dit heb ik tijdelijk op kunnen lossen door in de hostsfile van de pc's de naam+ip van de server neer te zetten.

Iemand enig idee welke NLM er niet meer bewust of onbewust niet meer geladen wordt? Ik heb er verder geen DNS/DHCP server op geconfigureerd, dus ik mag wel aannemen dat die ook nooit gedraaid heeft ;). Ik bedoel dat ik die dus nooit draaiende gesignaleerd heb .
NDPS printers hebben helemaal geen DNS nodig, het heeft er zelfs niets mee te maken. \\NDPS01 is een printer poort die in de registry geresolved wordt naar een UNC pad.

Het hoofdprobleem is dat je meteen al een probleem krijgt bij het inloggen. Het kan dus ook iets met SLP te maken hebben. En ja, je hosts file aanpassen helpt ook, ik neem aan dat je printer probleem hierdoor ook 'opgelost' is?

Ik zou me eerst eens gaan concentreren waarom je workstation geen server kan vinden. Op Novell's Knowledgebase is hierover genoeg te vinden. Ik heb hier geen NDPS geinstalleerd, dus ik kan helaas ook niet iets uitproberen.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 16:45
Wanneer SLP niet goed geconfigureerd / geladen is, dan kun je op je client bij "advanced" optie "TREE" gewoon het ip adres van je server invullen. Dan kuin je altijd inloggen.
Vanuit je werkstation kun je op de commandline mbv. "SLPINFO.EXE /ALL" de slp status bekijken.

SLP Directory Agent (SLPDA) kun je op de server laden met "load slpda".

Zoals eerder al is gezegd is DNS niet nodig voor NDPS, wel SLP. Maar als je kunt inloggen, kun je ook printen. Mitsnatuurlijk de NDPS Broker en Manager zijn geconfigureerd / geladen. Hoe dat moet is hierboven ook al toegelicht. Start altijd eerst de BROKER op, daarna pas de "MANAGER".

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met NDPS is gevonden. De server had naast het primary ip 10.10.2.2 het ip 192.168.5.1. Dat laatste secondary address is nu weg. Het viel me al op dat alle clients met een SYN_SENT stonden op poort 3395 van 192.168.5.1.
Ik denk dat dat opgelost is.

SLPDA ed is allemaal geladen...

Verwijderd

Updaten, bij ons heeft de update naar SP4 een hoop vage problemen opgelost.
Alhoewel wij een Linux server hebben waar DNS en DHCP draait en dus niet deze problemen hebben.

Wel draaien we nog steeds op McAfee Netshield 4320.

SP5 hebben we al op de lokaties geinstalleerd en waarschijnlijk deze week op de hoofdvestiging.
Pagina: 1