Ati Multimedia center, SB live 5.1 en Ac'97

Pagina: 1
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet niet helemaal zeker of dit het juiste forum is, niet boos worden als ik verkeerd zit :-)

Het probleem is dat Ati Multimedia Center (AMC) zich niets aantrekt van de default geluidssettings in Windows. Om wat duidelijker te zijn eerst even een situatie schets.

In de huiskamer staan een TV en een pioneer versterker (oud maar klinkt uitstekend). In de kamer ernaast staat een PC met een Ati All in Wonder 9800se, een onboard AC'97 geluids kaart en een losse Creative Soundblaster live 5.1 geluidskaart.

De soundblaster staat in verbinding met een logitech 5.1 speaker setje in de computer kamer.
De Ac'97 staat in verbinding met de versterker in de huis kamer
De Ati staat svideo kabel in verbinding met de TV in de huiskamer.

Als ik nu mijn verzameling mp3's of een fim wil kijken op mijn met BS player dan stel ik bij sounds and audio devices in het control panel in, dat de default device voor sound playback de AC'97 is. Wil ik geluid in de buurt van mij pc dan stel de default in op de sb live. Dit werkt perfect met winamp, BS player, mediaplayer e.d.

Echter als ik het AMC gebruik dan word altijd de Sounblaster aangestuurd, dit Ati programma trekt zich niets aan van de default instellingen in het configuratie scherm. Dit irriteert mij want ik wil mijn pc ook als video recorder gaan gebruiken. Dan wil ik gewoon het AMC gebruiken om de opgenomen video af te spelen, echter heb ik dan geen geluid.

Iemand enig idee hoe ik het multimedia center aan het verstand krijg dat deze de onboard geluidskaart moet gebruiken?

[ Voor 2% gewijzigd door [Roland] op 23-08-2004 22:12 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Zet de AC97 als default en kijk dan eens wat hij juist doet.

Programma's zoals BSplayer houden zich beter aan de instellingen

• [Roland]
  • Niet online
Zet de AC97 als default en kijk dan eens wat hij juist doet.
Dat doe ik dus, alleen trekt Ati zich daar niets van aan.

Verwijderd

Heb je AMC geherinstalleerd met de AC'97 als default? Normaal zouden de settings met een install op de default staan. Maar ja, PC's en normaal 8)7

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 12:23:
Heb je AMC geherinstalleerd met de AC'97 als default? Normaal zouden de settings met een install op de default staan. Maar ja, PC's en normaal 8)7
Dat werkt wel, echter wil ik kunnen wisselen. En om nu elke keer een AMC op nieuw te installeren gaat me iets te ver.

Is er misschien een ander programma wat ook kan wat AMC ook kan (met name TV kijken)

Verwijderd

www.vodio.com

Is normaal gezien goed in te stellen op welke kaart je juist wil. Een mail met klachten naar ATI kan je eventueel eens proberen (of het iets zal uithalen is de vraag)

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Je kunt de twee apparaten toch ook aansluiten op een geluidskaart. Dus zowel de versterker in de woonkamer als het logitech set op de sblive aansluiten en dan gewoon de ac97 uitzetten in de bios. Lijkt me namelijk een stuk makkelijker als de hele tijd wisselen van geluidskaart.

Verwijderd

Als je een kabel splitst zal je toch maar de helft van de geluidssterkte krijgen. Zelfs al er maar 1 van beide opstaat. Geef toe, in sommige gevallen merk je maar amper verschil. Maar in andere een wereld

• [Roland]
  • Niet online
Je kunt de twee apparaten toch ook aansluiten op een geluidskaart. Dus zowel de versterker in de woonkamer als het logitech set op de sblive aansluiten en dan gewoon de ac97 uitzetten in de bios. Lijkt me namelijk een stuk makkelijker als de hele tijd wisselen van geluidskaart.
Met een splitskabel lukt dat wel maar ook dan nog zal ik nog steeds een handeling moeten verichten, in het configuratie scherm is het nu zo ingesteld dat op de ac'97 stereo speakers zitten en op de sblive 5.1 boxen, tenzij ik me vergis lijkt het me dat als de instelling op 5.1 staat de versterker in de huiskamer niet de signalen krijgt die die hebben wil (bass tonen?)
Als ik dan toch een handeling moet doen, dan liever wisselen tuusen geluidskaart.
Edit:

Vodio gedownload en hiermee lukt het, deze heeft de mogelijkheid om te kiezen welke geluidskaart je kan gebruiken.

Verder ook wel een handig programma volgens mij.

Thanks

Ga ik proberen, bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door [Roland] op 25-08-2004 22:10 ]

Pagina: 1