Toon posts:

Ik kan door mijn router nix hosten

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een probleem. Ik probeerde vandaag in een opleving met wat vrienden online te baldurs gaten en ik wilde de game hosten omdat ik de snelste verbinding heb. Dit lukte helaas niet en ik denk te weten waarom: mijn router zit in de weg en mijn vrienden kunnen niet direct via tcp/ip naar mijn computer connecten. Mijn vraag is dus hoe ik dit omzeil. Moet ik ports instellen? Of weet ik veel.

Hebben jullie misschien enig id?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal de gebruikte poorten van je spel op de router moeten forwarden naar jouw PC. Bijv: stel dat je een FTP server draait, dan zal je poort 21 moeten forwarden. Zoek dus even uit welke poorten Baldur gebruikt en forward die naar je PC.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je moet inderdaad de juiste ports openzetten op je router. Hoe je dit moet doen, verschilt per router en ook welke poorten je moet openzetten verschilt per game. In jou geval moet [google=baldurs gate multiplayer ports] wel helpen. ;)

Signature

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Wat jij hebt is iets wat iedere routereigenaar wel eens heeft. Waarschijnlijk kan jij jezelf het beste helpen: In de handleiding van je router staat waarschijnlijk precies wat je nodig hebt. De poorten die je inderdaad voor ieder spel nodig hebt kun je vaak in de readme, handleiding van het spel of op internet vinden.

Voor de basiskennis over het 'portmappen' kun je terecht in Het Grote Poortmappingsverhaal

Dit topic doe ik op slot, want met deze info moet het lukken om zelf uit te vinden. Het is niet moeilijk, want de router die je hebt is vast geen router die ingewikkeld in te stellen is.

Dit topic is gesloten.