Toon posts:

[Access/VB] Klant bellen dmv knop in Access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben vorige week gevraagd om eens te kijken of het mogelijk is om vanuit Access een toepassing te starten, of direct vanuit Access, en daarna een nummer te bellen.

Het is dus de bedoeling dat de persoon achter de pc geen extra handelingen hoeft te ondernemen dan op een knop te drukken, waarna het nummer wat opgeslagen staat in de database, gebeld gaat worden. Een beetje een call center idee dus...

Zelf zat ik te denken om via Access een applicatie op te starten, deze via een variable het nummer doorgeven en daarna automatisch laten bellen... Omdat ik meer web scripting enzo doe heb ik er niet zoveel verstand van. Misschien dat jullie wat tips hebben zodat ik weet welke richting ik op kan gaan?

alvast bedankt!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 16:23

Pogostokje

* twiet *

De belangrijkste eerste vraag is: wat voor telefoon systeem hangt er achter en wat zijn de CTI mogelijkheden? Of gaat het om een voice-modem in elke PC (simpele oplossing)?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hmm, 2 tellen zoekwerk op google leverde mij het volgende op:
Telephone Dialer Demo [VB5]
Demonstrates how an application can dial a telephone number under Win32 using Assisted Telephony which is a subset of TAPI. This code is simple because it relies on a call manager applet to perform the actual dialing.
direct download: klik
Verder moet je even zoeken op TAPI (Telephone Application Programming Interface), want dan vind je ook de nodige resultaten, bv: TAPI Wrapper

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat idd om een hele simpele oplossing, er zit in iedere pc gewoon een voice modem

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Woudloper schreef op 23 augustus 2004 @ 22:00:
Hmm, 2 tellen zoekwerk op google leverde mij het volgende op:
quote]

Had ik al gezocht, maar ik kon alleen maar iets vinden over MSComm ofzo...en daar snapte ik geen hol van

Maar ik ga eens kijken

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Als het goed is kan je 'Telefoonkiezer' (std windows app) aanspreken en de te bellen telefoonnummer als parameter meegeven.
Pagina: 1