Networkcable unplugged, waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:36
Af en toe krijg ik hier "networkcable unplugged" heel snel te zien, en ligt internet er dus weer ff voor een paar sec uit. Ik heb al een andere netwerkkaart erin gezet omdat ik dacht dat het daaraan lag. Eerst werkte ik altijd met een sweex router. Ik dacht dus dat het daardoor kwam omdat het maar een cheapass routertje was. Maar ook met een Linksys router heb ik dit nu.
Vandaag kwam mijn broertje naar boven gerend en zei dat hij dat ook vaak ziet, en dat internet er dan even uit ligt. Dat was op hetzelfde moment als bij mij. Dus over het hele netwerk valt op hetzelfde moment ff de connectie weg, alsof de router zich reset. Nu vraag ik me af wat dit kan zijn, want het is echt ontzettend irritant. Kan het een van de 3 pc's hier in het netwerk zijn die ligt te fucken en dat daardoor de totale connectie tussen de pc's en routers ff wegvalt, of wat kan het zijn?

• pven
  • Niet online
Is de kabel tussen je router en de rest van de wereld helemaal 100% in orde?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Misschien ligt het aan het stopcontact waar de router op aan is gesloten. Is dit een geaard stopcontact? Misschien komt het door wisselingen in de netspanning waardoor de connectie tussen de router en de pc's wegvalt.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Klippy

Still Game

Van de spanning zou misschien kunnen ja als hij maar heel even wegvalt.

Maar wat is af en toe?
1x per.. kwartier/uur/dag?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Hoe ziet het net er uit? Alles via een switch, of zit de switch in de router?
Als het direct in de router gaat, zou de router wel eens brak kunnen zijn, en zou je misschien kunnen kijken of het aan de firmware ligt, of misschien aan het stopcontact waar die in zit (*hint* heb je huisdieren? *hint*). Als het via een switch gaat, zou ik daar ook even kijken.

Copy.com

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Klippy

Still Game

sariel schreef op 24 augustus 2004 @ 17:47:
Hoe ziet het net er uit? Alles via een switch, of zit de switch in de router?
Als het direct in de router gaat, zou de router wel eens brak kunnen zijn, en zou je misschien kunnen kijken of het aan de firmware ligt, of misschien aan het stopcontact waar die in zit (*hint* heb je huisdieren? *hint*). Als het via een switch gaat, zou ik daar ook even kijken.
Hij zegt dat het bij 2 verschillende routers is dus dan lijkt me duidelijk dat het daar niet aan ligt.
En die Pc's zitten allemaal op de interne switch van de router neem ik aan.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

MrBrown

Reservoir Dog

Apart, wij hebben dit sinds een paar dagen ook. Kan het iets met onweer te maken hebben? Het gebeurde net tijdens een onweersbui namelijk.

Maar af en toe ineens een flits van je "Network Cable unplugged" ballonnetje.. :?

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Ik heb dit probleem ook, gaat niet weg, zelfs de computer opnieuw geinstalleerd (van 2000 naar XP), maar het probleem blijft. Lijkt me sterk dat mijn Intel PRO/100+ netwerkkaart opeens ermee ophoudt...

• benchMarc
Volgens mij is het een pc in het netwerk die dit doet. Ik zie nu aan de router dat 1 van de andere 2 pc's uit staat. Die beneden of de pc boven van m'n broertje. Heb nu al de hele tijd geen networkcable unplugged gehad. Stopcontact is het dus niet denk ik. Ik gok dat nu de Win98 bak van m'n broertje uitstaat, en dat die ligt te kloten ofzo. Dit moet ik beter gaan uitzoeken :)

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Ik heb dit zelf ook een tijdje gehad, en bij mij lag het aan een (toch?) te slechte netwerkkabel. Die van mij is handgemaakt, en nu ik een tweede heb gelegd en aangesloten op een hub (meerdere pc's) heb ik er geen last meer van. Andere gebruikers in het netwerk hebben er afaik ook geen last van, en ook nooit last van gehad.

Misschien eens een andere netwerkkabel proberen als je die voor handen hebt / makkelijk aan kan sluiten?

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
Ik heb dit ook gehad met een vigor 2200e. Op de een of andere manier reboot de router zich. Op een gegeven moment gaf die bij mij ook de geest maar ik had het probleem toen al een tijdje. Na het aanschaffen van een 2900 en verder alle kabels e.d. te laten zoals het was heb ik het probleem niet meer.

Verwijderd

ik had het met een linksys router. UPNP crashte op dat ding.. en zorgde ervoor dat de hele router resette... heel bizar. ga es achter een cheap ass hub hangen met dezelfde kabels.. en kijken of je hetzelfde probleem hebt...

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
ik zou op beide pcs ff de netwerkkaart opnieuw installen. En dubbelcheck even of je geen conflicterende netwerkinstellingen gebruikt.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

firmware upgrade lijkt me de oplossing, zelf ook gehad met een linksys wrt54g en volgens de helldesk was het wel een vaker voorkomend probleem. Kan ook te maken hebben met aarding van de computers of het juist ontbreken daarvan. Zijn alle computers geaard? Zo nee, regel dan eens even dat alles hetzelfde is en natuurlijk het liefst alles geaard...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• benchMarc
Hmm, het kan zo te zien dus veel oorzaken hebben. Kabels opnieuw trekken is een klote karwij. Heb ze al met moeite door de buis heen gekregen, een paar bij elkaar. Wat ik wel een keer kan doen is alles opnieuw een keer aanknijpen. Nu staan al een tijdje alle 3 de pc's aan, maar nog nergens last van gehad. Hoe kan het dat het soms gewoon prima gaat, en dan weer niet?

• benchMarc
Fijn.... wil ik m'n firmware upgraden. BEFSR41, that's what the router says :)
Kan geen andere zijn... Issie aan het upgraden, zegt hij: halverwege in een nieuw schermpje:

Upgrade action is not finish!!
Upgrade file pattern error.

Snap er de ballen van. Als ik in m'n router config bij help en dan bij manual kijk stuurt ie me ook daar naar ftp://ftp.linksys.com/pub/manuals/befsru31_ug.pdf Dat is een heel ander model :| Met USB shit. Snap er nix van?

Met die utility krijg ik: Failed to update the data into flash ROM, please retry :|

Aha, op google waren er meer met dit probleem :) 1.44.2 zou moeten lukken, alleen kan die nergens meer vinden :'( Still searching...

Mooi, gevonden, geupgrade, allemaal gelukt. Ben benieuwd of ik nog probs krijg. Anders probeer ik wel iets anders om em naar de nieuwe te upgraden.

[ Voor 36% gewijzigd door benchMarc op 26-08-2004 00:14 ]

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2025

MrBrown

Reservoir Dog

meuktracker: Linksys BEFSR41 1.44.2
? ;)

Gaat ie een minuutje voor me editten.. :( ;)

[ Voor 35% gewijzigd door MrBrown op 26-08-2004 00:31 ]