Ik heb een probleem met mijn brander (Plextor PX708-A). Als ik met Nero een DVD wil branden, zowel + en -, dan gaat de recorder-buffer (de onderste dus. niet die grote die bovenaan zit) steeds heel snel op en neer tussen 85% en 13% of iets dergelijks. Het gevolg hiervan is dat het op 8x branden ruim een uur duurt voordat de dvd klaar is, terwijl dit binnen 10 minuten zou moeten zijn.
De DVD's zijn dan wel goed gebrand, maar ik heb natuurlijk niet voor niets een dure Plextor brander gekocht!
Wat ik al geprobeerd heb:
- Laatste firmware (1.07) erop gezet.
- Eerst firmware 1.02 weer terug gezet, daarna weer firmware 1.07 erop (heeft als gevolg dat de eerste keer na het restarten van Windows de brander het uitstekend doet, en dat je oneindig veel dvd's snel kunt branden. als je dan weer windows restart is het oude probleem weer terug).
- Windows opnieuw installeren.
- Brander op Primary IDE Master gehangen (ook slave en sec. IDE werken beide niet)
Mijn systeemspecs zijn:
Intel P4 2,8 Ghz
P4C800 Deluxe MoBo
Creative Audigy 2 Platinum eX
Radeon 9800 XT 256 MB
1024 MB-Ram
420 Watt voeding
1x 200 gb hdd s-ata
2x 120 gb hdd p-ata @raid (stripe)
1x 160 gb hdd p-ata @ sec IDE Master
Het maakt ook niet uit vanaf welke hdd ik brand. Ik gebruik ook goede Verbatim 8x DVD's.
Kan iemand me helpen. Ik heb namelijk al een hoop dvd's verkloot op deze manier.
De DVD's zijn dan wel goed gebrand, maar ik heb natuurlijk niet voor niets een dure Plextor brander gekocht!
Wat ik al geprobeerd heb:
- Laatste firmware (1.07) erop gezet.
- Eerst firmware 1.02 weer terug gezet, daarna weer firmware 1.07 erop (heeft als gevolg dat de eerste keer na het restarten van Windows de brander het uitstekend doet, en dat je oneindig veel dvd's snel kunt branden. als je dan weer windows restart is het oude probleem weer terug).
- Windows opnieuw installeren.
- Brander op Primary IDE Master gehangen (ook slave en sec. IDE werken beide niet)
Mijn systeemspecs zijn:
Intel P4 2,8 Ghz
P4C800 Deluxe MoBo
Creative Audigy 2 Platinum eX
Radeon 9800 XT 256 MB
1024 MB-Ram
420 Watt voeding
1x 200 gb hdd s-ata
2x 120 gb hdd p-ata @raid (stripe)
1x 160 gb hdd p-ata @ sec IDE Master
Het maakt ook niet uit vanaf welke hdd ik brand. Ik gebruik ook goede Verbatim 8x DVD's.
Kan iemand me helpen. Ik heb namelijk al een hoop dvd's verkloot op deze manier.