[98SE] Installatie: Sweex LanPrintServer

Pagina: 1
Acties:

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11-2025
Hier ben ik nog eens met een klein probleem,

kheb namelijk een Sweex LanPrintServer gekocht en correct aangesloten enzo, wanneer ik deze printer op de XP installeer lijk in de handleiding aangegeven werkt alles prima, want na dat je de bijgevoegde setup van dit apperaat hebt uitgevoerd kan je bij xp bij lokale printer de bijgevoegde poort "Network printer" selecteren, maar bij windows 98 staan alleen de standaard poorten com1/2 lpt en file en daar komt in de lijst deze extra functie niet bij, als netwerk printer kan je hem niet installeren, alleen bij lokale printer en een extra poort, op de site staat alleen de installatie van xp maar er staat duidelijk dat er ook ondersteuning voor windows 98 is.

Weet iemand mss hoe je die extra poort in 98 zou kunnen raadplegen

It's just a matter of time...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Windows 98 had daar nog geen ondersteuning voor, maar er is een tcp/ip add on van hp en deze zou wel gewoon moeten werken (het maakt niet veel uit of je printer geen hp is).

Hier heb je de link, ik kan er helaas geen documenten meer bij vinden: ftp://ftp.hp.com/pub/networking/software/hpspm98.exe

• GregoryBE
Dank u, kben hem aan het proberen maar kben nog aan het zoeken hoe ik hem nu moet installeren kzie geen programma of een bijkomende poort

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01
Ik heb nog iets gevonden (http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=bpj06748), waarschijnlijk lukt het zo wel. Helaas heb ik geen 98 pc in de buurt om het te testen. :(

• GregoryBE
heel fel bedankt, kheb het probleem kunnen oplossen.

Hoe opgelost:
nadat je de printer hebt geinstalleerd op de lpt poort kan je achteraf bij eigenschappen van deze printer en op het tabblad Details klikken op poort toevoegen en daar staat dan de poort die werd toegevoegd door het behorende programma van de LanPrintServer