Draadloos netwerk over 42 meter

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 20:27
Hallo,

Ik zou graag een draadloos netwerk willen aanleggen naar een vriend die 42 meter verderop woont.

Ik heb nu thuis al een bedraad netwerk met een 10 Mbps hub en een Ethernet-ADSL modem, die aangesloten is op de hub.

Is het mogelijk een draadloos netwerk over een afstand van 42 meter aan te leggen en zo ja, wat heb ik hiervoor nodig?

Alvast bedankt,

Dennis

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
802.11b kan iets van 50 meter als ik me niet vergis .... Check even de pricewatch op Wireless hardware :) http:/www.tweakers.net/pricewatch :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

moet je het wel goed beveiligen want anders kunnen mensen die in die tussenliggende 42 meter wonen/zijn je signaal meepikken en ook zo gebruik maken van jou netwerk

• dennistd
Welke apparatuur heb ik precies nodig dan?

Bij mij thuis moet het op de hub aangesloten worden, bij die vriend moeten er een stuk of 3 pc's op aangesloten worden.

En hoe kan ik het netwerk beveiligen?

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:17
wat staat er tussen die huizen van jullie bomen of andere huizen.

ik heb met een goedkoop aldi routertje meer als 80 meter gehaald :+ :+

• dennistd
Er staan geen bomen of huizen tussen, alleen de muren van onze eigen huizen.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:17
www.1to0.nl staan veel (erg goedkope maar goede kwaliteit) wireless spullen

offtopic:
woon je op een boerderij ofzo

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Dit lijkt me echt wel een long shot. Het hangt er allemaal wel een beetje vanaf, soms lukt het, en soms niet. En het kan ook heel goed zijn dat het met het ene access point niet lukt en het andere wel. En duurder hoeft niet altijd beter te zijn. Met andere woorden: je zult het moeten proberen.

Let wel dat op deze afstanden de snelheid wel niet meer al te fatsoenlijk zal zijn.

• dennistd
Maar wat heb ik precies nodig?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
dennistd schreef op 23 augustus 2004 @ 21:31:
Maar wat heb ik precies nodig?
Wat dacht je van AP's en Wireless kaartjes voor in de pcs ? Als je wil dat de beide kanten van het netwerk ook apart opereren twee wireless routers.

Verder goed de handleidingen doorlezen en de stappen zo nauwkeurig mogelijk volgen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Sluit een WAP (wireless access point) aan op de hub en een wireless netwerk apparaat bij je vriend: wireless pci-kaart, wireless usb-stick maakt niet uit.

Testen en met een beetje gelukt en niet teveel betonijzer in de muur gaat het.

That's it.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 14:00
kijk hier eens makkelijk 200 meter
http://members.home.nl/simonevanderende/case/case.html

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
sanfranjake schreef op 23 augustus 2004 @ 21:17:
802.11b kan iets van 50 meter als ik me niet vergis .... Check even de pricewatch op Wireless hardware :) http:/www.tweakers.net/pricewatch :)
50 meter? dat is een peuleschilletje voor een beetje kwaliteit apparatuur, kijk eens naar Senao zou ik zeggen...heb een week of 2 geleden een test op 2 kilometer gedraaid zonder problemen (volledig 11mbit troughput). Grotere afstanden zijn in principe ook geen probleem met een goede antenne. Binnenkort verwachten wij een succesvolle verbinding tussen Den Helder en de veerhaven op Texel op te zetten met prosumer accesspoints.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:14
dik 40 meter he , hmm nu zou ik harder gaan nadenken om een kabeltje in de grond te graven, aangezien daar (vanuit mijn punt over dit verhaal) veel meer voordelen aan zitten, want wat kost utp nou vergeleken met een draadloos setje,een aangezien de ts al zei dat er niks tussen beide huizen (ofzo) staat lijkt mij dit veeeeel makkelijker

@ts, mag ik je vragen waarom je dit draadloos wilt doen? zijn er speciale redenen voor?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Dit is erg basic, door een beetje gebruik te maken van de zoekfunctie of google, is dit prima zelf te beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.