FendtVario schreef op 25 augustus 2004 @ 21:17:
Heb een tijdje ModelMaker gebruikt (voor Delphi) maar ik ben nu zelf op zoek naar een UML editor voor Java. Het liefste een net als ModelMaker waarbij je UML en code aan elkaar kan koppelen. In Eclipse zit geloof ik iets maar heb nog geen idee hoe krachtig die is. Iemand een ideetje? Liefst een platform onafhankelijk iets zoals Eclipse, draai namelijk Linux, Mac OS X en Linux (je moet wat he).
Nadeel van Visio (2 jaar geleden dan) en argo uml is dat je de UML niet kan koppelen aan je project. Ik heb idee dat modeleren wel zin heeft maar dat je het pas echt terug verdient als het je helpt om ook je code uit te breiden/onderhouden.
Check
Visual Paradigm eens zou ik zeggen. Je kan een versie krijgen die volledig is geintegreerd bij je IDE (JBuilder, IDEA, en nog een zwik) maar je kan een een los staand product krijgen. Ik wil alleen maar modeleren en hoef niet te reverse engineren en code te genereren dus de modeler versie (van $99) is voor mij voldoende. Maar die andere prijzen zijn ook nog redelijk schappelijk.
Ik ben er gisteren een tijd mee aan het pielen geweest (met state diagrams) en het is een gui geschreven in Java die gewoon erg prettig werkt (dat zie ik gelukkig de laatste tijd vaker). Het ziet er super strak uit (misschien een tikkeltje spartaans, maar wel tot in de puntjes afgewerkt). En je kan schema`s volledig aanpassen zoals jij wilt. Teksten ergens anders heen? Allerlei lijnen krommen? Flauw van de standaard achtergrond en liever een of andere gradient? Kan allemaal. Verder kan het ook visio files uithoesten (geloof ik).
[edit]
Ik zou het verder ook fijn vinden waarom jullie een editor goed vinden. Wat het bv kan en wat het niet kan. Heb je ervaringen met meerdere producten, kan je dan een vergelijking geven. Ik heb dus echt geen kont aan een opsom topic. Dan kan ik net zo goed naar google gaan en daar zoeken op UML editor. Ik zou het dus erg op prijs stellen als jullie dus niet zomaar de naam van de editor posten, maar ook jullie ervaring. Verder lijkt het me ook erg belangrijk om erbij te vertellen of je een professioneel programmeur bent, of nog gewoon een student (professionele programmeurs die nog studeren hoeven zich niet aangesproken te voelen).
[
Voor 37% gewijzigd door
Alarmnummer op 25-08-2004 23:33
]