Probleempje met 200GB Disk

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Hey Tweakers, ik kom ff niet meer uit dit probleempje. Volgens mij zie ik iets over het hoofd.

Ik heb een 200Gb disk geleend voor een Lan Party aan het eind van deze week (Networkingday) en die probeer ik in mijn server te zetten.

Server heeft de volgende specs:

- Tyan T200 Moederbord met V1.09 Bios (laatste voor mijn mobo)
- Dual P3 1Ghz
- 512mb SDRAM
- Promise fasttrak 100 raid onboard

Nu heb ik eerst die Hdd aan m'n sec IDE gehangen, maar als ik in windows 2000 server kom zegt ie dat hij maar 138gb groot is. Ik denk nah mobo ondersteund geen 48 bits dus ik bios update gedaan, nogsteeds hetzelfde... :(

Ik denk ik hang hem in z'n eentje aan de raid controller, raid config gaf aan dat er een 200gb schijf aan hing en wou er rustig een stripe van maken.

In windows netjes drivers van de controller geinstalleerd maar no way dat ik die schijf tevoren krijg bij disk management. Als ik promise fasttrak monitoring utility erop zet geeft ie wel rustig aan dat er een 200gb disk aan hangt en dat hij goed functioneerd.

Wat vergeet ik waardoor hij niet zichtbaar is in windows? bij de raid util net na de bios kan ik hem alleen aanmaken, nie formatteren ofzo....

Thanx alvast!

Update:

Ben ondertussen al Maxblast 3 aan het proberen, kijken of dat wat oplevert.

[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 23-08-2004 21:06 ]

Verwijderd

Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

Dit al doorgelezen?
Update:

Ben ondertussen al Maxblast 3 aan het proberen, kijken of dat wat oplevert.
:)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 21:12 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je sp3 geinstalleerd :?

Btw, hoe wilde je ooit een stipe maken met maar 1 harde schijf :D.

[ Voor 26% gewijzigd door dr snuggles op 23-08-2004 21:13 ]

Verwijderd

en als je um nou in 2 partities maakt van 100 gb heb je ook geen probleem:)
maar tis iig een bios prob omdat hij niet meer herkent dan 136 gb.. al classic probleem onderhand

• Mishmash
Sp4 geinstalleerd, Hoe hij een stripe wilt aanmaken weet ik ook nie maar hij zei ah doe ik wel ff :)

Maxblast3 ging fout met booten, waarschijnlijk beschadigde flop, ga het nu nog een keer proberen met een andere flop

• Mishmash
Maxblast gedraaid, echter zonder succes |:( Ik ga morgen maar ff extra ide controller halen, ben ik tenminste van het gezeik af

Thx voor jullie hulp allen!

• Mishmash
Muhahaha Het is gelukt :D

Ik had nogmaals maxblast3 gedraaid en daarbij handmatig een partitie aangemaakt van de volledige grootte. Daarna in windows Big Drive Enabler van Maxtor gedraaid en toen werkte het :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En toch had je éérst de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum moeten doornemen. Nu is er weer een nutteloos topic teveel op GoT :P

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 23-08-2004 22:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.