[Gezocht] "MP3 collectie op DVD zet" software

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Hoi,

Ik ben nu al ruim een maand op zoek naar software waarmee ik op eenvoudige wijze (liefst sleur en pleur) mijn mp3's op dvd kan zetten, en wel zo dat mijn standalone dvd speler het ook nog begrijpt.

Ik heb inmiddels drie pakketten uitgeprobeerd en allemaal niet naar tevredenheid, te weten, Pinnacle MyMP3 Pro 5.0, Audio DVD Creator en 1 waar ik de naam alweer van kwijt ben.

Deze programma's werken volgens mij allemaal volgens hetzelfde principe, elk nummer is een chapter van je dvd. Dit houdt in dat je alle nummers los moet toevoegen.

Wat ik wil is een manier waarop ik hele folders kan selecteren en dat deze folders ook als structuur op de dvd verschijnen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil en vraag me af of iemand weet of er een pakket is dat dit voor mij kan doen.

Flickr

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je Nero al geprobeerd ? Doet geen enkele dvd het ?

Misschien is het meer een kwestie van +,- en RAM dvd'tjes, en snapt je standalone dat niet ...

Welke "standalone"-dvdspeler heb je? En welke brander? En welke dvdtjes gebruik je ? Is de regio wel goed ingesteld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik heb een yamaha-520, deze begrijpt gewone data dvd's met mp3 niet, + of - maakt ie zich niet zo druk om.

Flickr

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dit moet gewoon kunnen met Nero(volgens mij elk prog wel), ik had er iig geen problemen mee.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik gebruik gewoon CDex om CD's om te zetten naar MP3 en maak dan een directory structuur in Nero. Branden naar DVD en klaar. Maar e.e.a. werkt natuurlijk alleen als je stand alone DVD speler ook MP3 ondersteund he.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

DeFeCt schreef op 23 augustus 2004 @ 20:49:
Ik heb een yamaha-520, deze begrijpt gewone data dvd's met mp3 niet, + of - maakt ie zich niet zo druk om.
Standalone DVD-spelers kunnen alleen CD's aan met data (lees MP3) Waarom geen DVD weet ik ook niet. Vind het nog steeds wazig.

Edit mijn bovenbuurman beweerd dat het bij hem dus wel kan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Richard op 23-08-2004 21:21 ]

20*350ZO45°

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Richard schreef op 23 augustus 2004 @ 21:20:
[...]
Standalone DVD-spelers kunnen alleen CD's aan met data (lees MP3) Waarom geen DVD weet ik ook niet. Vind het nog steeds wazig.

Ligt er maar net aan of het model dit ondersteunt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
[...]

Dit probleem heb ik dus ook, cd's gebrand als data met mp3 speelt mijn yamaha wel af, dvd''s snapt ie niks van, daarom wil ik proberen om een dvd in een dvd format te branden en te kijken of hij dat wel doet, maar dan wil ik dus wel hele folders erop kunnen zetten..

Flickr

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:15
[...]

Je bovenbuurman kan best wel eens gelijk hebben. Als ik mijn Medion gevalletje een data-DVD voer met MP3'tjes dan krijg ik gewoon een in de DVD speler ingebakken verkennertje te zien, compleet met folders en kan ik lekker genieten van mijn muziek.

Het zal dus inderdaad DVD speler afhankelijk zijn.

Verwijderd

Ik heb nu 10 DVD's vol met MP3. Mijn Cyberhome505 speelt ze moeiteloos af. Om ze te branden moest ik even zoeken. Met Nero kreeg ik het ook niet voor elkaar. Gebruik nu de Instant Write functie van Pinnacle Instant Copy 8.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Expecho schreef op 23 augustus 2004 @ 23:46:
[...]
Het zal dus inderdaad DVD speler afhankelijk zijn.
Agree, maar dat was niet de vraag, er bestaan namelijk gewoon programma's die mp3's in een dvd structuur kunnen branden, mijn vraag is of er software is die dit met hele folders tegelijk kan doen...

Flickr

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DeFeCt schreef op 24 augustus 2004 @ 09:18:
[...]

Agree, maar dat was niet de vraag, er bestaan namelijk gewoon programma's die mp3's in een dvd structuur kunnen branden, mijn vraag is of er software is die dit met hele folders tegelijk kan doen...
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 09:17:
Gebruik nu de Instant Write functie van Pinnacle Instant Copy 8.
^^Wellicht dit pakket ? ^^

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Admin General Chat

Wauw, een sig!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Tnx, Audio DVD Creator valt af, zoals ik al in mijn openingspost zei, en ook Nero lijkt alleen losse files aan te kunnen (maar dat ga ik vanavond wel testen).

Blijft de Pinnacle Tool nog over, My MP3 Pro is ook van pinnacle en doet niet wat ik wil, maar wie weet is Instant Copy de oplossing...

Flickr

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 17:21
koop voor 40 euro bij de blokker een dvd speler kan alles lezen inclusief mp3

brand gewoon met nero als data cd

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

of je brand een megalange audio cd?

Ik denk niet dat een DVD speler dit kan.
of je moet van alle nummers videobestanden maken.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:11
Even kopietje uit vorig topic (mp3 > dvd > standalone dvd speler):
Als je DVD speler mp3-dvd niet ondersteund kan je WinonCD proberen om te branden, die maakt namelijk een DVD aan die in elke DVD speler te draaien is. Je kiest bij het opstarten voor MusicAlbum en dan kan je de dirs droppen. Hij maakt dan een standaard DVD aan. (dus VOB files enz...) kan even duren.
Het is handig als je een tijdje muziek wilt afspelen, maar het is niet handig als backup aangezien je MP3's worden omgezet naar VOB.
Dit werkte in mijn JVC XV-N33 en die ondersteund standaard geen mp3-dvd.
Dat is volgens mij iets wat jij zoekt, en anders idd even een Cyberhome 412 halen (dat was mijn oplossing ;))

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik heb al een cheap-ass dvd speler op de slaapkamer staan, de yamaha staat mooier bij de yamaha versterker :)

Eigenlijk moet de dvd ook dienen als back-up medium voor de mp3's dus het ziet er naar uit dat wat ik wil niet gaat lukken.

In ieder geval niet in de huidige config, dan maar eens kijken wat een nieuwe yamaha speler allemaal kan :)

Flickr

Verwijderd

Defect, je roept een heleboel, maar zegt niets. Wees nou eens duidelijk. Wat wil je nou. Muziek afspelen of backuppen? Wat heb je al uitgeprobeerd? Lees je ook replies?
Ik heb toch vermeld dat in Pinnacle Instant Copy 8 de functie "Instant Write" zit. Hierin sleep je files, mappen, de hele ratteplan, dus ook MP3's, een voor een of alles tegelijk naar je DVDr en alles wordt meteen gebrand. Als je klaar bent met slepen, wordt de DVDr afgesloten. Een DVD met MP3's speelt gewoon af op vele DVD-spelers.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Sorry JayJay, ik dacht dat ik redelijk duidelijk was geweest.

In mijn geval is muziek afspelen en backuppen (branden op dvd) hetzelfde.
Mijn Yamaha S520 speelt geen data dvd's met mp3 af, ook dvd's gebrandt via Nero en dan dvd -> mp3 music worden niet herkend door mijn Yamaha.

Wat ik wil proberen is of mijn yamaha wel dvd's herkent in een dvd format met mp3's (dus audo_ts en video_ts structuur). Audio DVD Creator en MyMP3 Pro genereren van zo'n dvd format maar daarbij kan ik dus geen hele folders sleuren en pleuren. Jouw suggestie van Instant Copy heb ik nog niet geprobeerd omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad en dat programma (nog) niet in mijn bezit heb.

Als het nog niet duidelijk is hoor ik het graag.

Flickr

Verwijderd

Ik denk niet dat er een verschil zit tussen DVD's waar je gewoon MP3's op hebt gezet (MP3-DVD) of een DVD waarbij je je MP3's hebt gesorteerd in de VIDEO_TS / AUDIO_TS mappen. (Of snap ik je nou verkeerd...) De enige manier denk ik, is misschien om je MP3's om te zetten naar AC3 formaat met BeSweet ofzo en dan op DVD te branden...
Pagina: 1