Toon posts:

G-Force FX-5900 XT problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht: de FX-5900 XT 128MB DDR Point of View.
Als ik de kaart in de computer heb gestoken, wordt mijn systeemgeheugen gehalveerd (ik ga van 512 MB naar 256 MB).
Als ik dan ook nog de drivers installeer, heb ik geen beeld meer als windows opgestart is. Ik krijg nog wel beeld in de veilige modus.....
Als iemand mij kan helpen, GRAAG..... Ikzelf sta voor een raadsel...
Mijn PC-configuratie:
CPU: AMD Athlon 2600+
Moederbord: Asus A7N8X-X
Chipset: nVIDIA nFORCE2 400
Systeemgeheugen 512 MB PC3200 DDR

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Al een BIOS update gedaan?

Raadselachtig probleem idd.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 18:53
Heb je wel een fatsoenlijke PSU die het aankan. Als ik het goed heb gebruikt de FX5900XT ook nog een extra stroom aansluiting, heb je die stekker er wel inzitten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de extra stroomvoorziening al gebruikt, maar het probleem bleef.... De BIOS-update is mis gegaan.... Hij wordt op dit moment geherprogrammeerd, dus ik weet niet of dat het probleem oplost...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Als je die voedingsconnector niet gebruikt, 'voelt' de kaart dat en verlaag deze zijn corefrequentie (naar 250 mhz ofzo) en zijn max-spanning. Hij gebruikt dus minder energie. Dus ik denk niet dat het aan de voeding ligt...zou die eerder instabiel worden.

Maar het klinkt alsof de adressen van het systeemgeheugen overlappen met dat van de videokaart. bijzonder... Ik vraag me af of een biosupdate werkt.

Misschien proberen om je ram plakjes onafhankelijk te proberen en/of om te draaien of te spelen met de derde memory-slot, je weet maar nooit...

edit:
heb je misschien een andere compu (of een vriend in de buurt met....) zodat je die videokaart kan testen?

[ Voor 11% gewijzigd door MeMoRy op 25-08-2004 14:17 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Mja.. Ik heb ongeveer hetzelfde mobo.. Maar dan een A7N8X-E Deluxe, icm dezelfde videokaart, en dus geen problemen.. Probeer of een BIOS-update of een andere voeding

Verwijderd

ik heb dat ook een keer gehad met de FX-5900 XT 128 DDR
dat me beeld ook naar zwart knipperde.
ik ben toen terug naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe en toen werkte die perfect

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:52 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Hij antwoordt niet meer... zeker iets fout gegaan bij het bios-flashen... :P

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad wat fout gegaan bij het bios flashen.... Mijn computer ligt nu in de winkel.... en dan hopen dat het probleem opgelost wordt

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het weer, en zoals het hoort _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dank je wel voor jullie reply's
Pagina: 1