Bij de handleiding van mijn processor (Athlon64 3000+) en ook in de mobo handleiding staat dat je de backplate moet verwijderen en de klever ervan halen. Bij de K8N zit die backplate echter heel vast, en ik heb ook wat schrik om er heel hard aan te trekken
Is dit normaal? Of doe ik iets mis?
De backplate zit gewoon vast met een soort dubbelzijdige tape maar dan net zo groot al de plate zelf.
Even een fohn op de backplate laten blazen zodat deze warm wordt en dan voorzichtig een creditcard of bijvoorbeeld van die houten sateprikkers tussen de backplate en moederbord wringen, wel voorzichtig handelen natuurlijk.
Als de plate warm is dan laat de tape makkelijker los.
Er zijn meerdere fabrikanten die de backplate al voormonteren op het bord, dit is natuurlijk lastig als je een andere cooler gaat installeren die een eigen aangepaste backplate heeft.
Even een fohn op de backplate laten blazen zodat deze warm wordt en dan voorzichtig een creditcard of bijvoorbeeld van die houten sateprikkers tussen de backplate en moederbord wringen, wel voorzichtig handelen natuurlijk.
Als de plate warm is dan laat de tape makkelijker los.
Er zijn meerdere fabrikanten die de backplate al voormonteren op het bord, dit is natuurlijk lastig als je een andere cooler gaat installeren die een eigen aangepaste backplate heeft.
[ Voor 20% gewijzigd door Sanchezzz op 23-08-2004 20:27 ]
Hmmm, dat wordt het mobo deinstalleren dus
Maar wat bedoel je met voorgemonteerd? Mijn backplate zit er zeer goed op vastgeplakt, dat zie ik als voorgemonteerd
Nou dat plakken valt gelukkig wel mee, als de plate warm wordt dan laat de lijm vrij makkelijk los.
Je zult wel even voorzichtig met een voorwerp tussen de plate en het bord moeten wringen want helemaal loslaten doet de lijm helaas niet.
Je zult wel even voorzichtig met een voorwerp tussen de plate en het bord moeten wringen want helemaal loslaten doet de lijm helaas niet.
Domme vraag misschien, maar moet ik mijn koeler en CPU ervan halen alvores de backplate te verwijderen?
Ja lijkt me wel, maar alleen als je er een andere cooler op gaat zetten anders zou ik m'n lekker laten zitten.
Als jij gewoon AMD boxed cooler gebruikt hoef je die backplat er niet af te halen... die is af voorgeinstalleerd.
Ja bij de boxed cooler mag hij er niet eens af anders blijft dat frame niet zitten en valt de cooler er zo vanaf.....
Ah OK, ik heb zo een boxed cooler... Gelukkig heb ik nog wat gewacht met me mobo weer uit de computer te slopen
Hopelijk helpt deze info wat andere onwetende mensen zoals ik
Hopelijk helpt deze info wat andere onwetende mensen zoals ik
Pagina: 1