Toon posts:

SMC 7004VBR router inlogprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb al eerder een topic geopent maar daar wordt niet meer op gereageerd.
zie ook: SMC router krijgt geen verbinding
Daar heb ik al een probleem dat ik geen verbinding met het internet kan krijgen via m'n router, de pc's ziet hij wel allemaal.
Na wat rondvragen kwam ik erachter dat je misschien een cross-kabeltje moet hebben tussen je modem (Speedtouch Home) en de router.
Ik heb nu dat kabeltje maar nu heb ik opeens een ander probleem, ik kom niet meer in me router, als ik 192.168.123.254 of 192.168.2.1 intik in me browser om in te loggen dan kan hij de pagina niet vinden.
als ik via prompt ga pingen dan zegt hij dat de doelhost niet beschikbaar is.
Reset heb ik al gedaan, stroom deraf heb ik ook al gedaan, maar ik weet niet meer wat ik nu verder moet doen.
Bedankt Daaf

PS als iemand ervaring heeft om met Mxstream Planet internet deze router in te stellen...GRAAG want ik weet het niet helemala pcies

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 20:11 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geef eens je netwerk schema met bijhorende gegevens(IP/Subnets/firmware/instellingen etc). ZO vind ik je verhaal een beetje vaag.

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 23 augustus 2004 @ 21:02:
Geef eens je netwerk schema met bijhorende gegevens(IP/Subnets/firmware/instellingen etc). ZO vind ik je verhaal een beetje vaag.
oke,

Modem (Speedtouch Home)----Router(SMC 7004VBR)----PC1
|-------PC2
IP: 10.0.0.150 (welke moet ik dan hier invullen)
Subnet: 255.255.255.0
Firmware heb ik naar 1.2 geupdate, maar daarna doet hij het niet meer of ik kan niet meer inloggen.
ik heb de PC's heb ik LAN bij TCP/IP ingesteld op automatisch.
maar ik kan nu niks veranderen in de router.
ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders geef ik het wel

Verwijderd

Heb je nu zo'n oude speedtouch met lampjes aan de voorkant (alleen modem) of een nieuwere met lampjes bovenop (modem + router)? Uit je vorige verhaal lees ik tussen de regels door dat je een oude hebt en dus met PPTP moet verbinden. Vermeld eens naar een typenummer ofzo!

In het geval van PPTP zet je TCP/IP op je PC op DHCP. Die moet dan een IP adres krijgen in de reeks 192.168.2.x Surf naar de configuratiepagina van je router (192.168.2.1) en kies als verbindingtype PPTP. Je geeft aan dat je dan het volgende moet invullen...

- gebruikersnaam
- wachtwoord
- Service IP adress: 10.0.0.138
- My IP adress: 10.0.0.150 (?)
- My subnet Mask: 255.255.255.0
- Connection ID: pc1 (?)
- MTU 1500 (?)

Ik heb zelf geen ervaring met modem/PPTP/router combinatie dus misschien kan iemand anders deze instellingen bevestigen of verbeteren...?

PC's die op de router aangesloten worden hoeven zelf geen PPTP verbinding meer op te zetten, het lijkt uit je vorige topic dat je dit wel probeert te doen...? Succes!
offtopic:
Ik denk dat je er beter iemand bij kan halen want ik geloof niet dat je hier zelf uit gaat komen.

Verwijderd

het beste wat je kan doen is de modem precies zo laten zoals hij stond ( als deze automatisch inlogde elke keer) en dan de router instellen op cabel dan hoort hij automatisch een intenret signaal binne te krijgen wta hij dan weer verdeeldover de aangesloten pc's