pc tv-tuner vraagje

Pagina: 1
Acties:

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 21:40
Wat heb je er minimaal voor nodig (behalve een kabel aansluiting :)
Ik kan dit niet echt ergens vinden...

Heb je gelijk een g-force 2 gts met 64 mb ddr ram voor nodig (wat ik nog niet heb) of kan je het ook redden met een waardeloos videokaartje van 4 mb (welke ik wel heb |:( )

Ik was dus wel geïnterreseerd in die Guillemot Maxi PCTV Video PCI of MIRO PCTV PRO kaart PCI, beide bij norrod vandaan. (205 resp 280 piekies).

Is het dan een beetje acceptable beeld? Ik las wel dat het met directdraw werkte... :?

alvast bedankt!

Verwijderd

Hoef je geen snelle kaart voor, getest bij iemand met een TNT2 kaartje, en dat ging perfect (die Miro). Maar trager moet ook wel lukken.

• Bart-01
  • Laatst online: 21-08 19:00
Let op de chipset van de computer, in een computer met een viachipset liep die bij mi kl*te, in een langzamere BX perfect.

Do as I say, don't do as I do.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Met een normale PC met een normale videokaart (16mb of meer) MOET het goed werken.

Let wel, sommige kaartjes zijn nogal crappy. Gelukkig werkt mijn PCTV Rave van Pinnacle perfect.

• Bart-01
  • Laatst online: 21-08 19:00
Heb een Hauppage wintv en die werkt dus niet goed in mijn MSI PRO2A, beeld opbouw met veel strepen (CPU is een TB 1000), in mijn server (BX chipset PIII 650E) werkt hij perfect, echter als ik de tv heb aanstaan zijn de hd's via het netwerk heel slecht te bereiken (hd's zijn UW scsi's). Cpu belasting is echter maar 2 of 3 %. Kennelijk loopt er dan teveel data over de PCI bus.

Do as I say, don't do as I do.

• jan-marten
ik heb dus een 'oud' systeem
via-chipset (op een p1 mobo) amd k6-2 400 MHz, 128 MB, voodoo2 12mb, pci 128 geluidskaart

dus dit gaat ook over :'(

toch maar eens goed door gaan sparen voor een eigen super pc :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 27 december 2000 22:47 schreef jan-marten het volgende:
ik heb dus een 'oud' systeem
via-chipset (op een p1 mobo) amd k6-2 400 MHz, 128 MB, voodoo2 12mb, pci 128 geluidskaart
is de videokaart belangrijk? dacht het niet... alleen de processor (p133 minimaal) en verder niet zoveel dacht ik.. zo staat het op de doos van een flyvideo98

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• knorx
  • Niet online
Ik heb zelf een Miro Studio PC TV Pro hangen in een P233 met een 4mb ati kaartje. Werkt uitstekend en beeld is perfect!

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
Op woensdag 27 december 2000 22:17 schreef EquiNox het volgende:
Met een normale PC met een normale videokaart (16mb of meer) MOET het goed werken.

Let wel, sommige kaartjes zijn nogal crappy. Gelukkig werkt mijn PCTV Rave van Pinnacle perfect.
dan draai jij zeker alleen win98, op een ander os werkt ie bij mij niet lekker...
* vlabakje wilde dat hij door had gespaard voor zo'n echt kastje

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 11:50
heb tot nu toe nog altijd hauppauge gehad. Zelfs in een grijs verleden nog hauppauge gedraaid in een pentium 100 met een S3-virge DX PCI kaart met 4 MB :9
Heb sinds snellere PC's nooit meer zo'n mooi beeld gehad als toen... :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Wintv pro werkt perfect hier op een amd k6-2 300 met 128 meg geheugen....

Verwijderd

D'r zijn een aantal syseisen, weet ze neit allemaal, heb hem werkend gemaakt op Celly266, 32MB, S3Virge 2Mb videokaart, op een een of ander vaag Ali bordje.
Amd Athlon800, 256MB, S3Virge 2MB, op een Abit slot a bordje.
Wat Pinnacle zegt:
Minimum System Requirements (recommended for video capturing and editing)

Pentium® 200 MMX (Pentium® II 300)
32 MB RAM (64 MB)
50 MB (500 MB) free hard disk space
DirectDraw compatible graphics board with 2 MB RAM
DirectSound compatible sound board recommended
CD-ROM drive
Windows® 95/98/NT4.0/2000*

Dat moet het doen dacht ik zo,

Suc6

• jan-marten
* jan-marten dankt een ieder en denkt er nog een keertje over na

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op donderdag 28 december 2000 13:11 schreef vlabakje het volgende:

[..]
dan draai jij zeker alleen win98, op een ander os werkt ie bij mij niet lekker...
* vlabakje wilde dat hij door had gespaard voor zo'n echt kastje
Nee, ik draai onder Win2000. Het is wat moeilijker te installeren dan onder Windows98, maar met de nieuwste drivers werkt het echt SUPER.
Windows98/ME sucks. Win2000 is superstabiel. :)

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Mr.PolarBear :
Kruis jouw vriendin met mijn computer en je krijgt een systeem dat nooit plat gaat.'
LOL >:)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Op donderdag 28 december 2000 12:44 schreef HaaZie het volgende:

[..]
is de videokaart belangrijk? dacht het niet... alleen de processor (p133 minimaal) en verder niet zoveel dacht ik.. zo staat het op de doos van een flyvideo98
flyvideo? Die heb ik. Ik heb dit:
AMD K6/3-400 @ 450
320MB SDRAM
Savage4 32MB AGP
DFI P5BV3+ (VIA MVP3)

Ding draaide redelijk, maar omdat die Savage4 gemieter had met Overlay support heb ik zelf met drivers moeten klooien (is me gelukt). Heb dit weekend mijn DFI P5BV3+ vervangen door een DFI K6BV3+ (meer stroomvoorzieningen, verder precies hetzelfde bord), beeld is nu helemaal perfect.
Pagina: 1