Interne forwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 17:00
Hallo,
we hebben een domein: 2 servers (2k3) en een client of 6. onze gateway is een gewone adsl-router met forwarding op.

Op de servers staat site/mailserver gehost. nu, als we de router configureren(de NAT instellen) dan kunnen we van om het even waar op internet naar de router pingen en worden we geforward naar de juiste server.
Als we nu intern (met een client in het netwerk) naar de site ofzo willen gaan, wil de router niet forwarden. we moeten dus steeds ip's ingeven van de servers...

hoe kan dit verholpen worden??
thx

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 20:19

Pogostokje

* twiet *

Ik begrijp het verhaal niet helemaal, maar wat ik begrijp is dat je alleen IP adressen kan intypen en geen hostnames? Check je DNS settings op de clients (en de server).

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk type router heb je?

Wat je zoekt is NAT Loopback, een functie die op de meeste routers niet aanwezig is.

Je zal het moeten oplossen door de lokale ip's te gebruiken, en zonodig in de hostsfiles of interne dnsén an moeten passen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 17:00
thx dude!!

idd geen loopback;)
zal oplossen met dns op servers:)

thx;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:08
Ook dit is al vaak langsgekomen. Je kunt idd het makkelijkste de DNS handmatig aanpassen van die clients, al dan niet via de host-file :)

Succes !

Dit topic is gesloten.