internet werkt vaag, ligt dat aan mobo of cpu?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 22:23
pas geleden startte de pc ineens opnieuw op, daarna kwam ik niet meer op internet, dus ik denk: netwerkkaart heeft het begeven. Ik ga zsm naar vobis en haal daar voor 9€ een nieuwe. deze doet het even goed, maar nu krijg ik weer problemen met openen van sites. Ik kan bijvoorbeeld wel op de ene site komen, die hij dan ook maar half weergeeft(en niet eerder was geopend dus stond niet bij cookies), en andere vind hij helemaal niet. als ik op diezelfde kabel de laptop aansluit doet die het perfect, dus aan het internet zou het niet kunnen liggen denk ik zo.

ik ben vandaag terug gegaan naar vobis, daar deed deze kaart het toch perfect, maar ze hebben m toch vervangen. maar nog steeds dezefde problemen, hij heeft net heel ff goed gewerkt, maar nu niet meer.

heb ook verschillende pci sloten geprobeerd, maar niks helpt:'(

ik heb een asus a7v333, xp2000+, 2X 256 333Mhz, HIS 9800pro 128Mb, amd 80gb 7200 2mb en samsung 160gb 7200 8mb.

wie helpt mij???:'(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit klinkt dus totaal niet als een hardware probleem.

Dus is het handig om te melden welk OS je hebt, wat je hebt geprobeerd qua drivers, of je een check op spyware hebt gedaan etc. etc.

{signature}

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 16:52

Pogostokje

* twiet *

Inderdaad, dit lijkt mij geen hardwareprobleem. Helemaal niet zelfs. Gewoon een probleem met je instellingen of het OS zelf. Verder, zie Voutloos. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• darklord007
winXP prof SP1, al 2keer opnieuw erop gezet, steeds zelfde probleem. misschien is er een of ander virus in de omloop, als zou ik niet weten hoe ik daar aan zou moeten komen, geen mails, sys scan van norton 2004 laten uitvoeren.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
even naar die online virus scanner, housecall heet het, zie google.nl

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
Hij heeft 2x "even goed gewerkt"? Dat was toevallig direct na die 2 reinstalls?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer anders een een andere browser zoals b.v. een vuurvos.

• darklord007
ja, 2keer, als ik bijvoorbeeld naar de site van vobis ga, geeft hij deze heel basic weer, met kruisjes waar foto's moeten staan, en de layout is niet zoals hij moet.

van browser verwisselen vind ik neit echt doeltreffend, omdat ik dit probleem vroeger nooit heb gehad, en na een reinstall zou ik dat al helemaal neit moeten hebben

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je moet niks, ik vraag je alleen om het te proberen.

• darklord007
ik kraak het ook niet af, sorry als het zo overkomt, ik zal er morge eens naar kijken, maar ik denk dat het weinig uitmaakt. maar die online virus zal ik zeker eens proberen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
darklord007 schreef op 23 augustus 2004 @ 20:06:
ja, 2keer, als ik bijvoorbeeld naar de site van vobis ga, geeft hij deze heel basic weer, met kruisjes waar foto's moeten staan, en de layout is niet zoals hij moet.

van browser verwisselen vind ik neit echt doeltreffend, omdat ik dit probleem vroeger nooit heb gehad, en na een reinstall zou ik dat al helemaal neit moeten hebben
Hardware heeft dus geen idee dat het bezig is met het verpesten van een lay-out.

En nu zit je in de software hoek te zoeken, maar wil je niet het een en ander proberen. Firefox is binnen 2 minuten geïnstalleerd. Een gratis andere virusscanner zoals Anti-vir en een programma als spyware: search & destroy idem dito.

Wij zitten niet achter jouw pc en je beschrijvingen mbt wat je probeert en hoe het een en ander plaatsvindt zijn wat summier. En dan moeten we gewoon een aantal suggesties doen.

{signature}

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
darklord007 schreef op 23 augustus 2004 @ 20:06:
Netwerkkaart verwisselen vind ik ook niet echt doeltreffend omdat je het probleem voeger nooit hebt gehad :X

Maar again, die 2x dat het even werkte, was dat metéén na de installatie?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• darklord007
adaware 6 prof heb ik draaien, maar veel sites doet hij ook helemaal niet. je zou denken aan een routing probleem, maar mijn andere pc heeft dat niet, ik zal morge kijken of 1 van jullie andwoorden tot de oplossing leid, ik laat het nog weten, tot nu toe alvast bedankt:)

• darklord007
XanderH schreef op 23 augustus 2004 @ 20:18:
[...]

Netwerkkaart verwisselen vind ik ook niet echt doeltreffend omdat je het probleem voeger nooit hebt gehad :X

Maar again, die 2x dat het even werkte, was dat metéén na de installatie?
de eerste keer lag het er echt aan, mn pc restarte en daarna totaal geen verbinding meer, toen met die nieuwe werkte het weer.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 17:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk omdat er nieuwe drivers waren geinstaleerd waardoor je tijdelijk weer een werkende winsock had. Ik heb het vermoeden dat je gewoon niet snel genoeg update/firewall erop gooit na het instaleren. Dan ben je binnen de kortste keren inderdaad weer overladen met spyware en andere rommel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Wel, dit heeft totaal niks met PMG te maken. Probeer het eens in Windows Operating Systems of Network Troubleshooting maar lees wel even de sticky en de FAQ van het subforum door alvorens je er een topic opent :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.