Mijn broer heeft via via een moederbordje + proc + mem gekregen en op basis hiervan wil hij een PC bouwen voor de buren. Alles zit inmiddels in elkaar, maar hij loopt tegen een probleem aan. De stekkertjes voor de HDD, power, reset etc... moeten nog worden aangesloten. Appeltje-eitje, zou je zeggen, maar in dit geval ligt dat iets anders. 
De bewuste connector op het moederbord is, naast de pinnummering, niet voorzien van aanwijzing welke stekkers waar moeten. Ook is er geen documentatie bij het bord aanwezig.
Na enig zoeken op het internet, kwamen we erachter dat het een Gateway OEM-bord betrof op basis van de MSI 6330 (de beroemde K7T Turbo ja
). Fatsoenlijke documentatie is echter niet te vinden. Het betreft namelijk een V2.1 en daarbij is de frontpanel aansluiting anders ingedeeld dan bij de V1.0 en de V3.0 (en hoger). Het boekje van mijn eigen 6330 V3.2 biedt dus geen soelaas.
Wel heeft mijn broer de volgende link gevonden met de pin-layout van de bewuste connector:
http://support.gateway.co...I/2510174/251017422.shtml
Daarbij wordt de volgende pin-layout beschreven:

Hier kan ik echter weinig soep van koken
We hebben de volgende connectors:
- Power led + (groen)
- Power led - (wit)
- HDD led (rood en wit)
- Reset switch (blauw en wit)
- Power switch (blauw en wit)
Mijn intuïtie zegt me dat de witte draadjes op een GND moeten, maar aan de hand van de pin-layout kan ik niet bepalen welke connector waar moet. Zelf lijkt het me dat de HDD led op 1 en 2 moet en de reset op 7 en 8, maar dan raak ik in de knoop met overige connectors.
Wie kan me helpen? Hetzij documentatie, hetzij met ervaring met deze connector. Mijn dank is groot.
De bewuste connector op het moederbord is, naast de pinnummering, niet voorzien van aanwijzing welke stekkers waar moeten. Ook is er geen documentatie bij het bord aanwezig.
Na enig zoeken op het internet, kwamen we erachter dat het een Gateway OEM-bord betrof op basis van de MSI 6330 (de beroemde K7T Turbo ja
Wel heeft mijn broer de volgende link gevonden met de pin-layout van de bewuste connector:
http://support.gateway.co...I/2510174/251017422.shtml
Daarbij wordt de volgende pin-layout beschreven:

Hier kan ik echter weinig soep van koken
We hebben de volgende connectors:
- Power led + (groen)
- Power led - (wit)
- HDD led (rood en wit)
- Reset switch (blauw en wit)
- Power switch (blauw en wit)
Mijn intuïtie zegt me dat de witte draadjes op een GND moeten, maar aan de hand van de pin-layout kan ik niet bepalen welke connector waar moet. Zelf lijkt het me dat de HDD led op 1 en 2 moet en de reset op 7 en 8, maar dan raak ik in de knoop met overige connectors.
Wie kan me helpen? Hetzij documentatie, hetzij met ervaring met deze connector. Mijn dank is groot.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?