[OEM] MSI MS-6330 v2.1 manual?

Pagina: 1
Acties:

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Mijn broer heeft via via een moederbordje + proc + mem gekregen en op basis hiervan wil hij een PC bouwen voor de buren. Alles zit inmiddels in elkaar, maar hij loopt tegen een probleem aan. De stekkertjes voor de HDD, power, reset etc... moeten nog worden aangesloten. Appeltje-eitje, zou je zeggen, maar in dit geval ligt dat iets anders. ;)

De bewuste connector op het moederbord is, naast de pinnummering, niet voorzien van aanwijzing welke stekkers waar moeten. Ook is er geen documentatie bij het bord aanwezig.

Na enig zoeken op het internet, kwamen we erachter dat het een Gateway OEM-bord betrof op basis van de MSI 6330 (de beroemde K7T Turbo ja ;) ). Fatsoenlijke documentatie is echter niet te vinden. Het betreft namelijk een V2.1 en daarbij is de frontpanel aansluiting anders ingedeeld dan bij de V1.0 en de V3.0 (en hoger). Het boekje van mijn eigen 6330 V3.2 biedt dus geen soelaas.

Wel heeft mijn broer de volgende link gevonden met de pin-layout van de bewuste connector:
http://support.gateway.co...I/2510174/251017422.shtml

Daarbij wordt de volgende pin-layout beschreven:

Afbeeldingslocatie: http://supcontent.gateway.com/support.gateway.com/s/motherbd/shared/2x8pinouts.gif

Hier kan ik echter weinig soep van koken :|

We hebben de volgende connectors:
- Power led + (groen)
- Power led - (wit)
- HDD led (rood en wit)
- Reset switch (blauw en wit)
- Power switch (blauw en wit)

Mijn intuïtie zegt me dat de witte draadjes op een GND moeten, maar aan de hand van de pin-layout kan ik niet bepalen welke connector waar moet. Zelf lijkt het me dat de HDD led op 1 en 2 moet en de reset op 7 en 8, maar dan raak ik in de knoop met overige connectors.

Wie kan me helpen? Hetzij documentatie, hetzij met ervaring met deze connector. Mijn dank is groot. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
uhm, power switch op 5 & 6?

oh wacht, dat andere plaatje zegt wat duidelijker hoe de pinnetjes zitten, connectors zullen over het algemeen nooit verticaal zitten...

Afbeeldingslocatie: http://supcontent.gateway.com/support.gateway.com/s/MOTHERBD/MSI/2510174/250878015.jpg
pin 1 rood omcirkelt

dan kom ik op:
• Power switch: pin 6 & 8
• Reset switch: pin 5 & 7
• HDD led: pin 1 & 3
• Power Led: pin 9 & 13 óf 12 & 16 (kan allebei)

verder, andere manier om de power switch te vinden, ga met een schroevedraaier langs alle pinnetjes, zodra hij aan gaat heb je de switch gevonden, nog een keer zoeken naar de reset op dezelfde manier (zorg dat je niet per ongeluk de power weer aanraakt)

LED'jes ook gewoon even proberen

[ Voor 129% gewijzigd door OnTracK op 23-08-2004 19:40 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:34

Wok

Dakloos...

Topicstarter
OnTracK schreef op 23 augustus 2004 @ 19:24:
uhm, power switch op 5 & 6?

oh wacht, dat andere plaatje zegt wat duidelijker hoe de pinnetjes zitten, connectors zullen over het algemeen nooit verticaal zitten...

[afbeelding]
pin 1 rood omcirkelt

dan kom ik op:
• Power switch: pin 6 & 8
• Reset switch: pin 5 & 7
• HDD led: pin 1 & 3
• Power Led: pin 9 & 13 óf 12 & 16 (kan allebei)

verder, andere manier om de power switch te vinden, ga met een schroevedraaier langs alle pinnetjes, zodra hij aan gaat heb je de switch gevonden, nog een keer zoeken naar de reset op dezelfde manier (zorg dat je niet per ongeluk de power weer aanraakt)

LED'jes ook gewoon even proberen
That does make sense! _/-\o_

Dank! Ik ga mijn broer meteen even bellen. :)

/edit:

En hij werkt! :)

Allen de HDD geeft nog geen teken van leven, maar dat kan-ie zelf wel uitvogelen ;) Nogmaals bedankt! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wok op 23-08-2004 20:11 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?