Toon posts:

Linux Kernel Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas de nieuwe kernel geinstalleer (2.6.8.1) en nu doet zich iets vreemds voor. Het beeld blijft hangen op ide-driver floppy 0.99.newide. En dat terwijl ik die niet eens heb aangezet in de kernel. (sterker nog in de bios heb ik gezegd dat die niet van flop moet booten omdat ik die niet heb (notebook)

Op de achtergrond laad de kernel zich wel gewoon verder alleen me beeld blijft zo staan totdat de X omgeving geladen word. dan krijg ik gewoon me gdm inlog scherm. Het enige wat daar fout aan is is dat ik rechts onder een zwart vlakje zie ter grote van een knipperende cursor. Ook is het niet mogelijk om een andere TTY op te roepen via ctrl+alt+f? Met wat heeft dit te maken? de ide driver of de video driver?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Heh, dat klinkt wel vreemd ja. Kijk eens in de kernel .config of die ide-floppy driver echt wel uit staat? Da's namelijk niet de 'gewone' PC FDD driver als ik het goed heb.

code:
1
# CONFIG_BLK_DEV_IDEFLOPPY is not set

zou er moeten staan.

en misschien ook

code:
1
# CONFIG_BLK_DEV_FD is not set

Zoek eens of je die kunt vinden!

[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 23-08-2004 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op 23 augustus 2004 @ 19:11:
Heh, dat klinkt wel vreemd ja. Kijk eens in de kernel .config of die ide-floppy driver echt wel uit staat? Da's namelijk niet de 'gewone' PC FDD driver als ik het goed heb.

code:
1
# CONFIG_BLK_DEV_IDEFLOPPY is not set

zou er moeten staan.

en misschien ook

code:
1
# CONFIG_BLK_DEV_FD is not set

Zoek eens of je die kunt vinden!
Ik heb dat beide gevonden zoals je zei gevonden... is not set staat er achter

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 20:14

deadinspace

The what goes where now?

Dit lijkt mij eerder een framebuffer driver die geladen wordt en niet goed werkt, vanaf welk moment je geen (goed) beeld meer hebt. Dat die floppy regel dan toevallig de laatste is die je ziet komt dan doordat die toevallig net voor de framebuffer driver aan de beurt zou zijn.

Wat heb je voor display drivers aangezet, en dan specifiek de framebuffer drivers? Probeer het eens met alleen standaard VGA?

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 23 augustus 2004 @ 22:47:
Dit lijkt mij eerder een framebuffer driver die geladen wordt en niet goed werkt, vanaf welk moment je geen (goed) beeld meer hebt. Dat die floppy regel dan toevallig de laatste is die je ziet komt dan doordat die toevallig net voor de framebuffer driver aan de beurt zou zijn.

Wat heb je voor display drivers aangezet, en dan specifiek de framebuffer drivers? Probeer het eens met alleen standaard VGA?
Thnx... ik had framebuffer uitgezet en dan boot die wel gewoon door... wel met errors maar niks mbt een foute kernel :D thnx

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 23:11:
[...]

Thnx... ik had framebuffer uitgezet en dan boot die wel gewoon door... wel met errors maar niks mbt een foute kernel :D thnx
ehmm bij nader inzien toch wel :D haha ik krijg geen console, enige wat ik krijg not starting x display manager xdm it is not the default display manager... en daarna na een tijdje krijg ik
INIT: no more processes left in this runlevel
en kan ik niets meer... geen andere TTy niks...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATI M9 9000 dat is een Radeon toch?
ik moet mijn kernel toch gewoon kunnen booten en dan een TTY zien? dat heb toch verder niks met mijn kaart te maken?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om in runlevel 3 (textmode) op te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 23:45:
Heb je al geprobeerd om in runlevel 3 (textmode) op te starten?
nee? hoe doe ik dat psies? iets in me init.rd aanpassen of zo?

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:28

Flydude

Mighty pirate

/etc/inittab aanpassen. Daar staat een regeltje met het default runlevel. Die in 3 veranderen en je bent klaar.

I am rubber, you are glue

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Heb je soms devfs automount aan staan in de kernel en ben je de vergeten de devfs daemon te installeren. Daar had ik namelijk last van vannacht. Het gevolg was dat er geen serial devices waren en na een tijdje INIT met de volgende meldingen kwam:

init: Id "1" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "2" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "3" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "4" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "5" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "6" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: no more processes left in this runlevel

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Verwijderd

Topicstarter
Dawns_sister schreef op 24 augustus 2004 @ 15:08:
Heb je soms devfs automount aan staan in de kernel en ben je de vergeten de devfs daemon te installeren. Daar had ik namelijk last van vannacht. Het gevolg was dat er geen serial devices waren en na een tijdje INIT met de volgende meldingen kwam:

init: Id "1" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "2" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "3" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "4" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "5" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: Id "6" respawning too fast: disabled for 5 minutes
init: no more processes left in this runlevel
JA!!! PRECIES HET ZELFDE!! hehe thnx ff gauw devfs daemon installeren :D
apt-get install devfsd = oplossing... THNX! allemaal en Dawns_sister (SMAK als je meisje bent en handje als je jongen bent :p)

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:38:
[...]
THNX! allemaal en Dawns_sister (SMAK als je meisje bent en handje als je jongen bent :p)
/me geeft Rooble een ferme handdruk

;)

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Pagina: 1