[AI] Gradient maken met PMS

Pagina: 1
Acties:
  • 786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50225

Topicstarter
Ik kom er maar niet uit. Ik moet een verpakking maken voor een Melkpak. Máár de drukker heeft maar 2 kleuren, PMS kleuren wel te verstaan. Logo en alles zooi heb ik mooi in PMS gezet. Maar nu wil ik een overgang maken van de ene PMS naar de andere PMS kleur.

Je kunt dan op de 'Gradient Tool' klikken. Dan kies je normaal de kleur, maar hoe kun je nou een PMS kleur kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47

alienfruit

the alien you never expected

Volgens kan dat niet bij PMS, in ieder geval dan wordt het niet mooi. Dat vertelde me drukker in ieder geval, dan zou je echt voor full colour moeten gaan. Denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

lijkt me sterk dat het niet kan, je kan toch ook best een gradient maken in cmyk tussen cyaan en geel ofzo? Je zal alleen de rasters moeten definieren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aan onderzijdes van yoghurt pakken en andere zuivelprodukten zie je altijd een aantal vierkantjes. Dat zijn de drukkleuren geweest. Nou stond bij Campina een mooie fade terwijl ze ook maar 2 kleurtjes hadden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 10:43

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Heb je je pms kleuren al wel toegevoegd in je stalen lijst? Zo ja dan gewoon naar je stalen gaan en vanuit je stalenlijst de pms kleur in je gradient balkje slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je werkt met PMS kleuren, worden deze automatisch al toegevoegd aan je stalen. Maar als je je verzadiging of gradient wil instellen dan kun je met het pijltje in het menu kiezen uit, RGB, CMYK, Grayscale en nog wat varianten maar niet uit je stalen.

EDIT

Je kunt wel uit je stalen kiezen, maar je PMS heeft er een gaar driehoekje bij, daardoor werkt het niet. Ik kan de kleur wel omzetten naar CMYK, maar dat heeft natuurlijk geen enkel nut.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 50225 op 23-08-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 10:43

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Zorg dat je bij venster je stalen open hebt staan (swatches in engels) en gradients, met options (via driehoekje bovenin). Dan sleep je vanuit je stalen, de pms kleur, in je gradient opties (dus in dat balkje eronder), zie je een plusje, als je hem erboven houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Woei. Ik dank je hartelijk. Goede oplossing werkt mega goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik probeerde ditzelfde laatst in InDesign 2.0, terwijl het me in Illu wel op de bovenstaande manier was gelukt. Ik boos.

Wat ik toen deed, was het volgende:
Zorg dat je 2 PMS kleuren tussen je Swatches / stalen staan. Zet je figuur neer - geef er een gradient aan, gewoon in CMYK. Hou je object geselecteerd en ga naar het Stalen paletje en klik op het pijltje rechtsbovenin: kies nu 'Verloopstaal toevoegen'. Wat je in eerste instantie zult zien is een dialoogboxje met daarin een verloop van CMYK naar CMYK, maar als je als kleuren 'Eigen' kiest, kun je gewoon je voorgedefinieerde PMSsen gebruiken.

Aldus de uitleg voor InDesign :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.upselen.nl/images/ontwerpen/melkpak03.gif

Het resultaat! Oh, ik kan jullie wel kussen. Het moest vandaag nog af, en nu is het toch nog klaar...

http://www.upselen.nl/images/ontwerpen/melkpak01.jpg
http://www.upselen.nl/images/ontwerpen/melkpak02.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 50225 op 24-08-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Stoer :D

* Anoniem: 50225 in de supermarkt: he die's van mij :7

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

netjes, maar waar zit die gradient nu? ik zie er alleen een van blauw naar wit (1 pms) je moest toch van groen naar blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 50225 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:13:
[afbeelding]

Het resultaat! Oh, ik kan jullie wel kussen. Het moest vandaag nog af, en nu is het toch nog klaar...

[afbeelding]
[afbeelding]
Netjes.. mooi gedaan! Hij doet me qua kleuren wel denken aan denk denk barleduq ofzo.. maar ziet er fris uit.

[ Voor 12% gewijzigd door OzBoz op 23-08-2004 21:41 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 9542 schreef op 23 augustus 2004 @ 21:39:
netjes, maar waar zit die gradient nu? ik zie er alleen een van blauw naar wit (1 pms) je moest toch van groen naar blauw?
Nou, blauw naar blauw zonder kleur. Want wit zou dan weer een extra zijn, ja ook niet helemaal. Maar het is het beste alleen PMS te gebruiken, omdat je in Illu niet iets kan laten overlopen naar 'niets'.

Maar er zit ook een fade in het informatie stukje. En dat is extra rond aan de onderkant, zodat het samen met het beeldmerkje een fles lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nu ik nog een keer kijk.. vraag me af of streepjescode in groen mag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
Ligt eraan welke kleur groen het is (of het het rood van de laser reflecteert)

Maar verder ben ik het eens met de oplossing van Dark Blue: indesign maakt er mooie seperations van!
edit:
zeker als ik zie wat je wil ontwerpen, dan heeft indesign voldoende functies

[ Voor 22% gewijzigd door MeMoRy op 24-08-2004 17:11 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb sinds vandaag eindelijk me Indesign 3 ontvangen, blijft super programma :) Naja, blijkbaar kan het dus wel met PMS. Mooi dan weet ik dat nu ook, mooi lekker te laat! Anders had ik nu niet 750 visitekaartjes voor mezelf (toch full colour, dus totaal andere kleuren [rood]) :) Alleen typografie + DTP is nog steeds lastig, vindt ik :(:(

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 24-08-2004 00:17 ]

Pagina: 1