Toon posts:

chello en router

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik hbe een router gekocht, en wil (om te beginne) internet via de router krijgen..

ik heb een Edimax - br6104. hij is compitabel met chello, nu vraagd ie alleen om de volgende gegevens..

IP address assigned by your Service Provider :
Subnet Mask :
DNS Address :
Service Provider Gateway Address :

aangezien ik mn contract niet meer heb weet ik niet wat ik hier in moet vullen, weet iemand meschien waar ik die gegevens kan vinden ?

alvast bedankt!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zie Chelloo.com: http://www.chelloo.com/tips/instellingen.html.

Dit is ook op de website van Chello zelf te vinden.

๐ŸŒž๐Ÿƒ

Verwijderd

ipconfig /all in CMD, hiermee zal je al een hoop info vinden.
suc6

Verwijderd

ik denk dat je toch iets verkeerd doet want chello werkt met DHCP wat er dus voor zorgt dat ie dit allemaal automatisch toewijst

enige wat je zou moeten invoeren is het MAC adres wat nu op dit moment internetconnectie heeft

kwestie van een andere soort kiezen bij internetverbindingen

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:48:
ik denk dat je toch iets verkeerd doet want chello werkt met DHCP wat er dus voor zorgt dat ie dit allemaal automatisch toewijst

enige wat je zou moeten invoeren is het MAC adres wat nu op dit moment internetconnectie heeft

kwestie van een andere soort kiezen bij internetverbindingen
Sommige Chello-gebieden werken inderdaad met een DHCP server, maar lang niet alle. :)

๐ŸŒž๐Ÿƒ

Verwijderd

Afhankelijk van hoe je verbinding maakt (vast, toegewezen IP of bijv. met je MAC-adres) moet je een andere setting in je router hebben (nl. Dynamic IP assigned by ISP of iets in die richting) en daar wat settings invullen die je kunt vinden op genoemde plaatsen ('ipconfig /all', internet of bij de Chello helpdesk).

Je had ook even kunnen zoeken, er wordt zรกt uitgelegd over Chello en routers op internet en zelfs op GoT :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.