Priority Skype automatisch op high

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:56
Hoi :)

Ik zit met een probleempje.

Ik speel nu een tijdje CS online met Skype met wat vrienden. Mijn pc is geen snelheidswonder, 1300 mhz duron processortje :)

Het probleem is alleen dat Skype steeds automatisch de priority class op high zet. En dat zou niet zo boeien als je dit terug kon zetten naar normal, dat kan ook wel maar na een paar minuten spelen zet ie hem automatisch weer op high! :/

Met het gevolg dat mijn fps enorm naar beneden dondert.

Nu vroeg ik me af of er een programma is die de priority van een bepaald process in de gaten houd en eventueel terugzet naar normal, dit zou enorm helpen.

Ik heb de bug al gesubmit op de website van Skype alleen das altijd ff afwachten hoe lang gaat duren. Dus als iemand een tijdelijke oplossing weet, zou dat geweldig zijn.

Bij voorbaad dank :)

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
je kan ook teamspeak downloaden verbruikt minder geheugen en is handiger in games

• spokje
De voicekwaliteit van teamspeak kan niet tippen aan dat van skype..maar het gaat me niet om een alternatief voor Skype :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 20:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

GameCrazy schreef op 23 augustus 2004 @ 18:30:
je kan ook teamspeak downloaden verbruikt minder geheugen en is handiger in games
wat is dat nou weer voor antwoord hij vraagt toch om skype, skype is de geluidskwaliteit veel hoger, en verbruikt niet veel bandbreedte

iRacing Profiel

• spokje
Is er niemand die hier iets voor heeft? ;(

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
spokje schreef op 24 augustus 2004 @ 22:38:
Is er niemand die hier iets voor heeft? ;(
Jawel!

Ik heb het een tijdje geleden nog gelezen, even geduld aub...

EDIT: gevonden...

cmd.exe /c start /normal X:\path\Skype.exe

[ Voor 14% gewijzigd door Wim Leers op 25-08-2004 16:10 ]

• spokje
Hij start dan wel met normal priority maar na een tijdje staat ie toch weer op high :/

Iemand nog een suggestie? :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Check bijv. www.robvanderwoude.com even voor scripts die je misschien helpen de prioriteit te verlagen. Laat periodiek een script lopen die de prioriteit ziet en stel het naar beneden bij indien nodig.

Mooier is natuurlijk gewoon Skype fatsoenlijk instellen, maar ik heb geen idee of en hoe dat kan, check evt. de handleiding etc. O-)
Overigens kan ik me voorstellen dat de prioriteit niet voor niets omhoog gaat en dat de kwaliteit erg inzakt of de boel stopt als er te weinig CPUcycles overblijven. Je kunt niet alles hebben :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• spokje
Ik heb dus veel getest op low priority, en dat werkt op zich prima :) dus valt best mee, maar nu heb ik vaak dat de game nog 25% van m'n cpu tijd krijgt dus dat schiet niet echt op :P ik zal ff kijken op die link :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je Skype al eens gedeinstalleerd en er opnieuw opgezet? Ik gebruik Skype ook, maar hij gaat nooit naar high priority. Er is nu ook weer een nieuwe versie, wellicht is het daar opgelost.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• spokje
Hmm, net geprobeerd maar wil niet werken. Hij blijft zichzelf op high zetten ;( heb de laatste versie btw :)
Pagina: 1