Toon posts:

[XP] 160gb word maar als 127gb gezien #2

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien onze vriendelijke vriend leon1e mijn vorige topic heeft dicht gegooid omdat hij dacht dat ik niet genoeg info heb gegeven en niet de faq heb gelezen (als die mijn topic had gelezen had ie geweten dat ik dat wel had gedaan).

quote:

Hoi,

Ik had eerst een 80gb (prim) en 160gb (sec) hd in mijn pc. Allebei werden ze gezien als 80 en 160gb hdd's. Nou heb ik net mijn 80gb vervangen door een 160gb (maxtor 9plus, zelfde als de 160gb die ik al had). Ik heb mijn andere 160gb losgekopelt voor het geval dat windows iets fout zou doen en misschien die hdd zou wissen.

Net dus windows opniew geinstalleerd op die niewe 160gb maar nu word ie maar gezien als een 127Gb schijf. Ik heb sp1 al gesintalleerd en ik heb ook die hack van de maxtor site gebruikt. Die zegt dat alles goed is gegaan en dat de schijf als een 160gb zou moeten worden gezien maar dat gebeurt dus niet

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn hdd wel voor de volle 160gb word gezien? en kan ik mijn andere 160gb nog veilig aansluiten zonder dat windows hem verkloot? want die schijf staat helemaal vol met bestanden die ik NIET kan/wil/mag kwijt raken.

wat heb ik al geprobeert?

Ik heb zowel met de maxtor tool als met de hand in het register bigdriveblablabla op 1 gezet. Dit werkt niet. Ik heb sp1. Werkt ook niet. De schijf word in de BIOS wel als een 160gb hdd aangegeven (163gb). Partities maken is geen optie aangezien ik nog een 2e 160gb hdd heb (losgekoppelt nu) die volstaat met dingen die ik niet kwijt wil. En die schijf werd eerst wel als 160gb gezien dus het moet wel kunnen. SysPrep heb ik niet gedaan want dat snap ik niet.

Atapi.sys is wel de goede versie.

Kortom zowel alle ideeen uit mijn vorige topic als de link van de mod werken NIET.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:35

GreyGhost

Het is een spook

Heb je al gekeken bij Disk Management (My Computer -> rechtermuisknop -> beheer/manage -> storage -> Disk management) hoeveel er daar herkent wordt?

Geeft ie nog aan dat er unused space is?

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft aan dat 25Gb niet toegewezen is.

Verwijderd

Alhoewel je topic zop vast dicht gaat met waarschuwing nog even snel een poging tot helpen:

rechtsklik op My Computer, Manage, ga naar Dismanagement in je nieuwe venstertje, en kijk of ie daar niet een schijf van 160 GB ziet met één partitie van 127 GB en een bosje lege bits.
zo ja, oprekken die partitie, je schijf wordt gewoon wél herkend.

edit:

Damn, ik ben spuit11 aan het wezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 18:29 . Reden: Donders die vent tiept snel ]

Verwijderd

Nou, ga dan snel toewijzen of die bestaande partitie vergroten (bijv. Partition Magic)

Verwijderd

Probeer es met Powerguest Partitionmagic.. heeft mij hoop goeds geholpen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 18:26:
Hij geeft aan dat 25Gb niet toegewezen is.
Dan wordt je Hd dus wel goed herkend..
het probleem is dat er maar 127 gb is geformateerd.
Je zal de partitie moeten vergroten met een partitiemanager.. probleem opgelost.

Verwijderd

damster schreef op 23 augustus 2004 @ 18:30:
[...]

Dan wordt je Hd dus wel goed herkend..
het probleem is dat er maar 127 gb is geformateerd.
Je zal de partitie moeten vergroten met een partitiemanager.. probleem opgelost.
Kan Windows XP gewoon zelf.
bij Disk management kun je gewoon de partitie oprekken naar de rest van de disk, dus je hebt niets extras nodig. U bent nog drie klikjes verwijderd van een 160 GB disk met een 160 GB partitie.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik zou aanraden om niet naar dynamic disks te upgraden. Ik zou gewoon Partition Magic of zo gebruiken. Windows kan niet de partitie vergroten zonder dat het een dynamic disk is.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

b3n666, een topic na een slotje is absoluut niet de bedoeling, bovendien was dit wèl opgelost geweest als je op je gemak -alles- had geprobeerd en stap voor stap gedaan, en nagekeken of je schijf door Windows wèl goed herkend werd en zo de 25GB resterende ruimte zou tonen.

Voortaan dus wat zorgvuldiger te werk gaan en wat meer geduld hebben, daar kom je veel verder mee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 23-08-2004 18:37 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.