Toon posts:

[XP] F8 Uitschakelen na Hibernate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als Windows XP hibernate en vervolgens weer aangaat kan je op F8 drukken en Windows het opgeslagen geheugen laten wissen en normaal op laten starten.

Dit betekent dat als user(s)/administator(s) waren ingelogd voordat de computer op hibernate ging - deze dus hun gegevens kwijt zijn.

Is er een manier om de F8-mogelijkheid of de mogelijkheid om de hiberate-data te wissen uit te schakelen?
Of dat alleen de Administrator het kan doen - door het wachtwoord in te voeren bijvoorbeeld?

Mijn computer gaat na een bepaalde tijd op hibernate, users kunnen de computer niet uitdoen. Zie dit topic:
[rml][ XP]User kan anders user/administrator uitloggen[/rml]

Volgens mij zou het niet moet kunnen dat users hibernate-data kunnen wissen.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Kan je niet gewoon je energie opties zo instelen dat die niet meer op hibernate gaat?. is er ook niks aan de hand.

Je kan het ook zo instellen dat die dan op de inlog scherm gaat . Dat je dus dan je wachtwoord moet invoren om weer verder te gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Kres817 op 23-08-2004 18:11 ]

Ach ja..........

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil juist wel gebruik maken van Hibernate.

Omdat users de computer niet zelf uit kunnen doen / opnieuw opstarten.

En dat heb ik weer gedaan omdat anders ook andere nog ingelogde (remote) users hun gegevens kwijt kunnen raken als de computer uit wordt gedaan.
(Zie link naar ander topic in openingspost).

Nu kan ik iedereen wel op het hart drukken om niet op F8 te drukken maar volgens mij zou het niet moeten kunnen dat limited users hibernate-data kunnen wissen.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost :)

Heb C:NTLDR vervangen in de volgende:
http://www.myriadworld.com/support/download/ntldrnof8xp

Nu werkt op F8 drukken niet bij opstarten en ook niet als Windows terugkomt na Hibernate.

Deze NTLDR werkt ook met SP2.