Ik zit sinds kort met een probleem waar ik echt gek van wordt, namelijk als ik bestanden wil openen in Windows Explorer dan duurt dat vaak langer dan 20 seconden. Het gebeurt echter niet altijd, soms wel en soms niet. Het komt voor bij alle soorten bestanden en het gebeurt zowel als ik er links of rechts op klik. In de tijd dat het bestand aan het openen is verschijnt er een zandloper en doet m'n HD verder niks, maar ik kan dan wel gewoon doorwerken in Windows. Per map komt het echter maar 1x voor, dus als ik dan nog een bestand in die map wil openen dan gebeurt dan gewoon meteen.
M'n CPU load blijft trouwens gewoon normaal tijdens het openen, en gaat dus niet naar 100% ofzo.
Ik heb geen idee hoe lang dit probleem er al is, maar ik ben er gisteren pas achter gekomen.
Uiteraard heb ik de search gebruikt, en ik heb een aantal topics met vergelijkbare problemen gevonden, zoals deze: [rml][ win XP] bestanden openen/verkennen traag[/rml]
Een goede oplossing heb ik echter nog niet gevonden daarin. Ook niet op Google.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-Gescand op virussen en spyware (niet aanwezig)
-Alle niet-noodzakelijke processen uitgeschakeld, inclusief virusscanner
-Programma's verwijderd die ik recent heb geinstalleerd
-Toegevoegde 'shell-integrations', zoals "Add to zipfile" etc. als je rechtsklikt op een bestand weggehaald
-Harde schijf op fouten getest met diverse tools, geen problemen gevonden.
-indexing service in/uitschakelen maakt geen verschil
-Als ik bestanden open in andere programma's zoals Total Commander of MS Word dan openen de bestanden wel snel, lijkt me dus dat het aan explorer.exe ligt
Dan nog even m'n specs:
MSI K8N Neo/Athlon 64 3200+, Radeon 9800 Pro
Seagate Barracuda 7200.7 8mb cache SATA
2x 512MB DRR
Windows XP Pro UK + SP2
Bestandssysteem is NTFS
Ik weet dat er weinig mogelijke oplossingen overblijven want ik heb zowat alles al geprobeerd, maar heeft iemand misschien nog ervaring met dit probleem en/of eventuele oplossingen?
M'n CPU load blijft trouwens gewoon normaal tijdens het openen, en gaat dus niet naar 100% ofzo.
Ik heb geen idee hoe lang dit probleem er al is, maar ik ben er gisteren pas achter gekomen.
Uiteraard heb ik de search gebruikt, en ik heb een aantal topics met vergelijkbare problemen gevonden, zoals deze: [rml][ win XP] bestanden openen/verkennen traag[/rml]
Een goede oplossing heb ik echter nog niet gevonden daarin. Ook niet op Google.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-Gescand op virussen en spyware (niet aanwezig)
-Alle niet-noodzakelijke processen uitgeschakeld, inclusief virusscanner
-Programma's verwijderd die ik recent heb geinstalleerd
-Toegevoegde 'shell-integrations', zoals "Add to zipfile" etc. als je rechtsklikt op een bestand weggehaald
-Harde schijf op fouten getest met diverse tools, geen problemen gevonden.
-indexing service in/uitschakelen maakt geen verschil
-Als ik bestanden open in andere programma's zoals Total Commander of MS Word dan openen de bestanden wel snel, lijkt me dus dat het aan explorer.exe ligt
Dan nog even m'n specs:
MSI K8N Neo/Athlon 64 3200+, Radeon 9800 Pro
Seagate Barracuda 7200.7 8mb cache SATA
2x 512MB DRR
Windows XP Pro UK + SP2
Bestandssysteem is NTFS
Ik weet dat er weinig mogelijke oplossingen overblijven want ik heb zowat alles al geprobeerd, maar heeft iemand misschien nog ervaring met dit probleem en/of eventuele oplossingen?