Toon posts:

een ax6bc met celly300a overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit overklokken, als ik de fsb ophoog zet dan kan ik maar 2 stapjes omhoog,zit de multi gelocked??, kan je ook het voltage omhoog gooien??
ik heb er namelijk geen boekie bij!!
ik heb gehoord dat je hem makkelijk op 450mhz moet kunnen laten lopen???
Heeft iemand hier mischien ervaring mee???

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een aopen ax6b en ik had een celeron 300a op 464 mhz

De multiplier zit vast. dus je moet met de bus gaan klooien. het voltage is standaart 2.0 V en deze zul je waarschijnlijk op 2,2 V moeten zetten om hem stabiel te krijgen op 450 mhz. Mijn liep ook op 2,2 V. Het voltage kan je veranderen door pinnen af te plakken. Op toms hardware site stond een artikel welke pinnen je moet hebben. waar ie staat weet ik nie precies ff goed zoeken dus.

Dus zet je voltage op 2,2 V en je bus op 100 mhz en meestal draait ie dan op 100 mhz.
succes

Verwijderd

Wat nou voltage verhogen? Mijn celeron liep ook op 466 standaard voltage.

/me heeft hem vandaag verkocht :'(

Verwijderd

Geen idee, of het je helpt, maar ik heb hier een PII 266 MMX @ 401 op hetzelfde bordje..
Niks geklooid met voltage.

Verwijderd

Topicstarter
ok, hartstikke bedankt!!

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op woensdag 27 december 2000 21:02 schreef simsonpower het volgende:
Hoe kan ik dit overklokken, als ik de fsb ophoog zet dan kan ik maar 2 stapjes omhoog,zit de multi gelocked??, kan je ook het voltage omhoog gooien??
ik heb er namelijk geen boekie bij!!
ik heb gehoord dat je hem makkelijk op 450mhz moet kunnen laten lopen???
Heeft iemand hier mischien ervaring mee???
Plak pin B 21 op je processor af met isolatieband of nagellak, dan wordt hij gezien als 100 MHz processor.
Je kan ook een jumper verzetten op je mobo dat geeft hetzelfde resultaat mail maar als je er niet uitkomt.

apie
Pagina: 1