Toon posts:

[XP] 160gb word maar als 127gb gezien

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had eerst een 80gb (prim) en 160gb (sec) hd in mijn pc. Allebei werden ze gezien als 80 en 160gb hdd's. Nou heb ik net mijn 80gb vervangen door een 160gb (maxtor 9plus, zelfde als de 160gb die ik al had). Ik heb mijn andere 160gb losgekopelt voor het geval dat windows iets fout zou doen en misschien die hdd zou wissen.

Net dus windows opniew geinstalleerd op die niewe 160gb maar nu word ie maar gezien als een 127Gb schijf. Ik heb sp1 al gesintalleerd en ik heb ook die hack van de maxtor site gebruikt. Die zegt dat alles goed is gegaan en dat de schijf als een 160gb zou moeten worden gezien maar dat gebeurt dus niet :?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn hdd wel voor de volle 160gb word gezien? en kan ik mijn andere 160gb nog veilig aansluiten zonder dat windows hem verkloot? want die schijf staat helemaal vol met bestanden die ik NIET kan/wil/mag kwijt raken.

Verwijderd

bios update :?

Verwijderd

Topicstarter
tja dat lijkt me een beetje vreemd want me andere 160gb werd wel als 160gb gezien en dat was met dezelfde bios maar ik zal het zo proberen.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Zoek maar eens op google, het is een waarde in het register die je moet veranderen.

enablelargeharddisk ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals ik al heb gezegd heb ik dat dus al gedaan dmv dat prog van de maxtor site.

Op de abit site is ook opeens dat flash prog voor mijn abit nf7-s 2.0 verdwenen lijkt het wel :? 8)7 (niet dat de bios het probleem kan zijn maartoch..)

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:28:
Ja zoals ik al heb gezegd heb ik dat dus al gedaan dmv dat prog van de maxtor site.

Op de abit site is ook opeens dat flash prog voor mijn abit nf7-s 2.0 verdwenen lijkt het wel :? 8)7 (niet dat de bios het probleem kan zijn maartoch..)
Probeer nu maar in het register, maxtortool hoeft niet altijd goed te werken natuurlijk.

Miss is nadat je sp1 hebt geinstalleerd je register veranderd :?.

Ik zou het toch ff via het register proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat tooltje van maxtor pas na de installatie van sp1 gebruikt dus dat kan niet. En dan maxtor tooltje verandert het toch juist voor mij in de bios? lijkt me sterk dat dat prog zegt dat het gelukt is maar dat het eigelijk niet zo is. Hoedan ook dan ga ik dat nu wel proberen.

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hardeschijven worden onder Windows Xp maximaal als 127 Gb gezien...

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 13:20

PnD

like in Pinda ^_^

SP1 + tooltje van maxtor moet gewoon werken

Verwijderd

1. Bios > Wordt hij wel door de bios als 160GB herkend?
2. Windows XPSP1 > Staat in je register EnableBigLBA ingeschakeld?
Alternatief: slipstreamed SP1 met SysPrep zoals beschreven op voorgaande site.

Als dat niet werkt, gebruik de Maxtor Big Drive Enabler

• janklp
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Als schijven in windows maar als maximaal 127 worden gezien (wat ik me niet voor kan stellen) dan moet je er even 2 partities van maken.

Ik vermoed dat dit niet de oplossing is maar het is te proberen. Over registers etc. weet ik niet zo veel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens op de ms site gelezen en ik moet van het bestand Atapi.sys versie 5.1.2600.1135 hebben, maar ik heb dus een eerdere versie. Ik heb al op de windows site gezocht naar een update daarvoor maar die zijn er niet?

edit: In de BIOS word hij als een 163gb schijf gezien dus het probleem zit hem in windows (goh, dat is nieuw).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 17:51 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Hier op got hebben we ook een faq, hier staan veel gevraagde dingen in. Deze vraag kan ik daar letterlijk uithalen, Windows Operated Systems - FAQ jammer genoeg geef je in je topic niet aan of je dit zelf al geprobeerd hebt.

In een andere faq(Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic) welke je eigenlijk even moet lezen, staat ook dat je deze info's moet geven om een topic te laten slagen.

Ik weet voor 99% zeker dat de oplossing uit de faq gaat werken, en dit topic ga ik dan ook sluiten om bovengenoemde redenen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.