dvdit-dvd veel te groot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74289

Topicstarter
Ik heb 3 divx files omgezet naar mpeg's en wil deze samen op een dvd'tje branden.
De 3 films zijn gemiddeld 700mb. Dus ruimte zat voor een 4,7Gb dvd.

Met DVDit heb ik een klein menuutje gemaakt en dacht ik een leuk dvdtje te branden. Ik kreeg de error dat de dvd ongeveer 20Gb groot was en dus niet op de 4,7Gb dvd past.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat ze 700MB zijn? Bij de DivX kan ik het me wel voorstellen, maar na het omzetten naar de mpeg2 streams kan het veel groter zijn geworden (bitrate).

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
700Mb als DivX ja, maar als mpeg2 zijn ze ontiegelijk groot, zeg maar soms 5Gb, ligt er natuurlijk aan welke bitrate en geluidsinstellingen zijn genomen...

Dus kwestie van goed uitmeten en rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74289

Topicstarter
Dat heb ik uiteraard gecontroleerd... het zijn mpeg1 bestanden. Ze zijn echt ongeveer 700mb. Wat ik denk is dat dvdit ze nog een keer extra gaat bewerken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121221

Weet iemand dan een prog waarmee je de bitrate kan instellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DVD is mpeg2, VCD is mpeg1.

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 23-08-2004 17:33 . Reden: Geen (S) dus :) ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vinnie schreef op 23 augustus 2004 @ 17:28:
DVD is mpeg2, (S)VCD is mpeg1.
SVCD is mpeg2 link

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 23-08-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:04
Blijft een feit dat je geen MPEG-1 op een DVD kan branden (althans, niet zodanig dat je hem nog normaal kan afspelen in DVD spelers :+ ).

Dus aan conversie naar mpeg1 heb je helemaal niks als je DVD's wil branden. Is alleen maar dom, omdat mpeg1 kutkwaliteit is (maximaal bijv. 352x288 en ook relatief lage bitrate).

Je moet dus gewoon meteen van DivX naar mpeg2 omzetten als je DVD wil branden. Dit kan op velerlei manier, ik vind TMPGEnc hier heel prettig voor (http://www.pegasys-inc.com/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:05

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 74289 schreef op 23 augustus 2004 @ 17:27:
Dat heb ik uiteraard gecontroleerd... het zijn mpeg1 bestanden. Ze zijn echt ongeveer 700mb. Wat ik denk is dat dvdit ze nog een keer extra gaat bewerken ofzo.
Ja dvdit werk alleen met PCM audio....die gaat nog een keer je mp2 geluid omzetten naar wav..... DVDit is niet het fijnste author proggie, gebruik eens een ander er zijn er vele...TMPgenc DVD author, DVDlab ect daar heb je wat meer controle over je bestanden. En idd het is wel een beetje zonde om van een (goede ?) divx een mpg1 bestand te maken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1