Toon posts:

[C#] Kleine tool maar toch relatief veel geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein tooltje geschreven die een classe bevat die een UDP connectie maakt naar een server. En command naarote send en ontvangt.
Daarnaast haalt hij eenmalig de server status.

In totaal een exe van ~500kb.
Het neemt toch ruim 15MB in beslag.
Is er een manier om te kijken wat er nu precies zoveel resources inneemt.
Ik heb dit alleen gechecked met task manager, maar misschien zijn er tooltjes of tutorials die me kunnen helpen dit misschien iets te verminderen.

Thanx.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
misschien een heleboel references liggen naar .NET libraries?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

In java kan je met een Profiler zien wie verantwoordelijk is voor het object verbruik. Ik kan me niet voorstellen dat er intussen niet net zulke tools voor .NET beschikbaar zijn. Zoek anders ff op profiler + .NET

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er zijn inderdaad wel een aantal profilers. Onder andere ook een van Microsoft zelf. Ik zal even zoeken of ik hem kan vinden

edit:

hier de linkjes naar 2 profilers

http://www.microsoft.com/...635BEEBDDA&displaylang=en

http://nprof.sourceforge.net

[ Voor 44% gewijzigd door Woy op 23-08-2004 17:18 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 12:29
Wat gebeurt er met je resources als je je applicatie minimalizeert en weer maximalizeert?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens gaan kijken wat die profiler te melden heeft.
Dan laat ik weten wat eruit is gekomen.

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 00:33
Bij een .NET applicatie heb ik altijd een altijd een 15meg aan overhead. Ik denk dat dit veroorzaakt wordt door het Framework.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik hoop dat jullie niet staan te kijken bij de Mem Usage van de Task Manager. Probeer eens te kijken bij de VM Size.

Een andere goede profiler is AQTime.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Vergeet ook de garbage collector niet. Ik weet verder niet precies hoe garbage collecting in .Net in elkaar steekt, behalve dan dat als het nodig is er gecollect wordt. In de tussentijd kan best een gat > 15 M ontstaan.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
schoene schreef op 23 augustus 2004 @ 17:18:
Wat gebeurt er met je resources als je je applicatie minimalizeert en weer maximalizeert?
Dan gaat hij naar 2.5MB.

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat zei ik al: je kijkt naar de Mem Usage. Die geeft een vertekend beeld.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Maak is alleen een form in .NET, deze zou ook rond de 15mb liggen. Dit zijn gewoon de resources en hier zul je genoegen mee moeten nemen.

En ik vind TaskManager niet echt een source waar je naar moet kijken, een profiler vind ik betrouwbaarder.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
questa schreef op 23 augustus 2004 @ 23:02:
Maak is alleen een form in .NET, deze zou ook rond de 15mb liggen. Dit zijn gewoon de resources en hier zul je genoegen mee moeten nemen.

En ik vind TaskManager niet echt een source waar je naar moet kijken, een profiler vind ik betrouwbaarder.
IDD, de Runtime gebruikt redelijk wat resources. Op een computer waar minder geheugen beschikbaar is ruimt de Garbage Collector ook vaker de objecten op volgens mij en zal hij dus minder geheugen gebruiken ( Je hebt nog steeds redelijk wat memmory nodig ). Het idee hierachter is dat als er genoeg geheugen is dat je het best zo min mogelijk de objecten kan opruimen omdat dit nogal wat tijd kost.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1