Toon posts:

Router verbreekt verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn "Edimax broadband router" verbreekt vaak na ongeveer een half uur de verbinding met het internet. Kan NIET pingen en tracen naar de router wanneer ik merk dat ik geen internet meer heb.

opstelling:

Modem (3 mbit wanadoo breedband)
|
Edimax router (Via ppp over ethernet)
|
Computers (3 pc's, aantal laptops, apple)

De router maakt via ppp verbinding met het internet met een timeout van 120 seconden. DHCP staat aan, geen WINS geconfigureerd, IP RIP 1.

De kabels zijn in orde, evenals de netwerkkaarten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 17:09 . Reden: Kan niet pingen kwam ik net achter ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 12:36

ralpje

Deugpopje

Verbreekt je router de verbinding, of je OS? Wat bedoel je met 'verbreekt de verbinding'? Kun je nog op ip pingen, zowel naar het internet als je router? Kun je nog een tracert doen?
We hebben iets meer info nodig :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 17:10 . Reden: onjuiste info ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geef eens wat meer info. Wat voor verkeer gaat er allemaal over die router? Heb je de firmware geupgrade? Heb je hem al eens aan/uit gezet? etc

Verwijderd

Topicstarter
er gaat in principe alleen internet verkeer over de router heen, firmware is up to date, resetten, configuratie clearen etc etc heeft allemaal geen zin.

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 08:43

raswic

It is I

Heeft dat apparaat geen "always-on" functie?
Nu staat je time-out op 120 seconden en zal de router de verbinding dus verbreken en wordt dus blijkbaar niet meer opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
raswic schreef op 24 augustus 2004 @ 15:23:
Heeft dat apparaat geen "always-on" functie?
Nu staat je time-out op 120 seconden en zal de router de verbinding dus verbreken en wordt dus blijkbaar niet meer opgestart.
er is een mogelijkheid de time out op 3600 seconden te zetten, echter maakt dit geen verschil, want het is niet zo dat nu na 120 seconden de verbinding verbroken wordt. Volgens mij heeft die timeout alleen te maken met het maken van de verbinding, hoe lang die moet wachten op een reactie van wanadoo.
Pagina: 1