Een kennis van mij spaart pennen en wil van z'n collectie een database maken. Dit wordt een zeer eenvoudige database, alleen met het nummer van de pen, kleur, tekst die erop staat en eventueel nog wat van die eigenschappen. En hij wil dan kunnen sorteren op een van deze eigenschappen en kunnen uitprinten.
Nou had hij zelf gehoord dat Microsoft Access daar wel geschikt voor is maar ik heb zelf daar ook wat meegewerkt en vindt dat programma eigenlijk veel te uitgebreid voor zo'n eenvoudige database.
Ik zat zelf te denken aan Excel, maar ik weet niet of je dan ook de rijen aan elkaar kan vastkoppelen als je ergens op wilt sorteren (niet dat je dan b.v. op kleur sorteerd en de rest van de kolommen (tekst, nummer, etc.) blijft staan). Word kan eventueel ook, maar daar kan je dan niet op een eigenschap sorteren.
Heeft iemand een goed idee voor deze database?
p.s. In de search krijg ik alleen maar website gerelateerde databases tegen.
Nou had hij zelf gehoord dat Microsoft Access daar wel geschikt voor is maar ik heb zelf daar ook wat meegewerkt en vindt dat programma eigenlijk veel te uitgebreid voor zo'n eenvoudige database.
Ik zat zelf te denken aan Excel, maar ik weet niet of je dan ook de rijen aan elkaar kan vastkoppelen als je ergens op wilt sorteren (niet dat je dan b.v. op kleur sorteerd en de rest van de kolommen (tekst, nummer, etc.) blijft staan). Word kan eventueel ook, maar daar kan je dan niet op een eigenschap sorteren.
Heeft iemand een goed idee voor deze database?
p.s. In de search krijg ik alleen maar website gerelateerde databases tegen.
[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 23-08-2004 16:54 ]