Sitecom DC202 is er plots mee opgehouden !

Pagina: 1
Acties:

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-03 12:35
Na afgelopen weekend werkt mijn Sitecom DC202 router opeens niet meer ! I.c.m een zwart modem kon ik er tot dan toe lekker mee internetten via Casema.

Het probleem is dat de router niet meer communiceert met het modem.
Onder LAN op het apparaatje zag ik normaal gesproken twee ledjes branden (Lnk/ACt) van de twee PCs die er op aangesloten zijn. Nu niet meer! Dacht dat het aan de kabel zou liggen tussen de modem en de router, maar een nieuwe brengt geen beter nieuws.

Is de router overleden?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Klippy

Still Game

En wat heb je al geprobeerd?

Modem nog te bereiken via de web-interface? Modem al gereset met het reset knopje achterop? Welke ledjes branden wel nog?

Als beide PC ledjes van beide PC's niet branden is er iig iets goed mis ja, maar hoe weet je dat hij niet meer met het modem communiceert als je PC's volgens de router niet aangesloten zijn, dan is dat toch moelijk te controleren. Brand WAN ledje wel nog?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16
DaOzzie schreef op 23 augustus 2004 @ 16:46:
Na afgelopen weekend werkt mijn Sitecom DC202 router opeens niet meer ! I.c.m een zwart modem kon ik er tot dan toe lekker mee internetten via Casema.

Het probleem is dat de router niet meer communiceert met het modem.
Onder LAN op het apparaatje zag ik normaal gesproken twee ledjes branden (Lnk/ACt) van de twee PCs die er op aangesloten zijn. Nu niet meer! Dacht dat het aan de kabel zou liggen tussen de modem en de router, maar een nieuwe brengt geen beter nieuws.

Is de router overleden?
als k het goed begrijp branden de lampjes van de kabels naar je pcs niet meer? (correct me if i'm wrong) moet je dan niet effe die kabels vervangen.
heb je verder:
- de router gereset
- het modem gereset
- een pc rechtstreeks op t modem aangesloten om te checken of die het doet (zodat je m kan uitsluiten)
- brand t wan lampje nog?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
had een access point dat ook een maand na de garantieperiode overleed.. dusseh, het IS een plausibele oorzaak ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-03 12:35
Modem doet het verder prima, heb er nu één PC rechtstreeks op aangesloten en dat werkt gewoon. Er gaat echter een kabel van je modem naar je router. Als er dan twee PC's op zijn aangesloten zie je, normaal gesproken, op de router twee ledjes branden. Nu niet meer. WAN doet het wel.