Toon posts:

[WIN XP] Fout bij installeren RAID driver bij WIN XP setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn harde schijven in RAID 0 te zetten, ik ben zover dat ze al in een array staan en dat de schijven samen 160 GB zijn. alleen nu moet ik Windows XP erop zetten, maar dan komt het:
Als je de swetup start vraagt ie eerst of er een niet-microsoft SCSI of Raid controller oid moeten worden geinstalleerd. dit doe ik dus en dan heb je later een diskette nodig, waar de divers op staan om de RAID controller te installeren, deze heb ik van de site van gigabyte afgehaald alleen op een gegeven moment krijg ik deze fout:

Afbeeldingslocatie: http://img42.exs.cx/img42/1264/DSC00569.jpg

Ik heb deze bestanden dus van de site van gigabyte zelf dus ik weet niet wat ik nu het beste kan doen of iemand hier meer ervaring in heeft, dus hopelijk heeft iemand een oplossing voor me, alvast bedankt

Specs:

Gigabyte GA-8INXP mobo
2x Maxtor 80 GB
Windows XP professional
Pentium 4 2,66 GHz
1024MB RAM geheugen

volgens mij zijn dit wel de belangrijkste specs voor dit onderwerp en anders hoor ik het wel

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Achter de c staat een punt. Het lijkt erop dat de drivers nog gedecompressed moeten worden. Waren er geen andere drivers. Zit er geen exe file bij dat die een floppy maakt voor je?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens gekeken maar er staat alleen een setup bestandje voor in windows zelf, maar aangezien ik hem nodig heb om windows te installeren heb ik hier niks aan. Ik keek ook eens in het readme bestandje van SETUP.TXT en door staat het volgende:

Windows xp
Installing Driver During New Windows xp Installation
Note: Before the Windows xp installing, please copy the whole files in the folder as follows "\Other\Promise\IDERAID\chip20276\Winxp\" of the Driver CD(Support CD came with the M/B) to a floppy disk.

nu had ik deze mappen zo op de floppy gezet, maar dat had ik verkeerd begrepen.
volgens mij is het de bedoeling om juist alles uit deze mappen van de mobo-cd op floppy te zetten, alleen is deze bij mij gesneuveld |:(

en van gigabytes site zelf kun je niet deze hele cd downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er al uit. Ik had de search niet goed gebruikt, verkeerde keywoord ingevuld, maar nu ist opgelost na een aantal keer proberen. In de andere topics stond het er ook al:
Namelijk dat alle folders goed op de floppy staan, alles wat in de map "drivers" staat kopieren op de floppy, alleen mijn probleem was dat ik ruimte te kort had, maar zoals al in een ander topic stond, het bestand "data1" kan worden verwijderd. Als de rest goed op floppy wordt gezet werkt het perfect.

Bedankt voor jullie tijd en hulp en hopelijk hebben andere tweakers nog genmak voan dit topic, nu mag er wel een slotje op